صد ها جریب زمین زراعتی در کندز غصب شده است

13236295_1087123081348811_966694225_nمسوولان ریاست زراعت ولایت کندز از غصب بیشتر از ۸ هزار جریب زمین دولتی در مرکز و چهار ولسوالی ولایت کندز از سوی زورمندان خبرداده از عدم همکاری ادارات ذیربط درین راستا انتقاد میکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حال حاضر در ولایت کندز موازی ۳۷۴ هزار هکتار زمین مربوط به علفچر در مرکز و شش ولسوالی این ولایت تثبیت شده است .

محمدابراهیم ترکمن مدیرعمومی املاک و اراضی ریاست زراعت و مالداری ولایت کندز به خاورمیانه گفت که غصب زمین در این ولایت از چندسال بدینطرف از سوی زورمندان،غاصبین زمین؛ مافیای زمین و کسانیکه دست به ساخت اسناد جعلی ، سازش ، فریب و نیرنگ میزنند غصب شده است.

ترکمن میگوید که این ملکیت های غصب شده در مرکز و ولسوالی های علی آباد، چهاردره، خان آباد، قلعه ذال، امام صاحب ، شیرخان بندر و مرکز شهر کندز غصب شده اند و هنوز هم این روال ادامه دارد.

موصوف با آنکه افراد غاصب را مشخص نمیسازد، اما میگوید که بدلیل عدم همکاری مسوولین امنیتی و ادارات ذیربط، روند غصب ملکیت های دولتی با گذشت هر روز رو به افزایش است.

وی به ۱۴۰۰ جریب زمین مربوط به شهرک تجارتی شیرخان  بندر نیز اشاره کرده گفت که این مقدار زمین قبلا از سوی دولت به وزارت تجارت تسلیم داده شده اما افراد و اشخاص در این شهرک بشکل خود سرانه در آن به اعمار منازل پرداخته اند که سبب ایجاد مشکل به دولت شده است.

از سوی دیگر اسدالله عمرخیل والی ولایت برای کندز برای غاصبین زمین در ولایت هشدار میدهد که قسمی که با دشمنان افغانستان مبارزه می کنیم با غاصبین هم مبارزه می کنیم.

والی کندز به تازه‌گی کمیسیونی را برای استرداد زمین های غصب شده و جلوگیری از ادامه غصب زمین های دولتی ایجاد کرد و در نخستین روز کار کمیسیون خودش نیز برای تخریب آبادی های غیر قانونی به ولسوالی علی آباد رفت که ده ها خانه خود سر که در زمین های دولتی بازسازی کرده بود تخریب کرد پروسه ادامه دارد.

Author

About Author