صد فامیل از ولسوالی‌های خواجه بهاءالدین و درقد بیجا شده‌اند

ادامه درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ولسوالی‌های خواجه بهاءالدین و درقد ولایت تخار، باعث بیجا شدن بالاتر از یک‌صد خانواده گردیده است.

منابع محلی می‌گویند، این خانواده‌ها در اثر شدت درگیری از ترس جان‌شان منازل و تمام داشته‌های زنده‌گی‌شان را ترک گفته و به ولسوالی رستاق و دیگر جاهای امن پناه برده‌اند.

سنت‌الله تیمور، سخنگوی والی تخار بیجا شدن این خانواده‌ها را تائید می‌کند و می‌گوید درگیری هنوز به شدت در این ولسوالی‌ها ادامه دارد.

تیمور به خبرگزاری خاورمیانه گفت، بالاتر از یک‌صد خانواده از مناطق القناق و چرسی‌های ولسوالی درقد و شماری هم از مرکز ولسوالی خواجه بهاءالدین منازل‌شان را ترک کرده‌اند.

این در حالی است که طالبان مسلح دو روز پیش با حملات تهاجمی‌شان سه پوسته نیروهای امنیتی را در ولسوالی درقد به تصرف درآوردند که نیروهای امنیتی با حملات هوایی و زمینی تلاش دارند تا این پوسته‌ها را از کنترول طالبان مسلح بیرون کنند.

بر اساس یک خبر دیگر، طالبان مسلح چندین هاوان بر مناطقی از ولسوالی خواجه بهاءالدین شلیک کرده‌اند که بر منازل مسکونی اصابت کرده و در نتیجه آن، دو طفل جراحت برداشته است.

به نقل از سخنگوی والی تخار، در نتیجه حمله هوایی نیروهای هوایی نیز، ماشین هاوان طالبان مسلح از بین رفته و دست‌کم ۲۵ طالب مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

پیش از این مقام‌های محلی ولایت تخار علت‌های اصلی نا امنی و جنگ در ولسوالی‌های درقد، خواجه بهاءالدین و ینگی قلعه را به ترافیک مواد مخدر پیوند داده بودند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *