شماری از معترضان شاهراه کابل – مزار شریف را مسدود کردند

13882132_1189592967770417_6078900371163248980_nصدها باشنده معترض در ولسوالی خنجان ولایت بغلان در اعتراض به محاصره ماندن صدها سرباز امنیتی در ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا بزرگراه شمال را بر روی ترافیک بسته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدها باشنده ولسوالی خنجان در اعتراض به محاصره ماندن ده ها سرباز در ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا، از ساعت ۳ بعد از ظهر امروز (جمعه) به اینطرف شاهراه کابل مزار را بروی ترافیک بسته اند.

این معترضان مدعی هستند که از چند روز بدینسو حمله تهاجمی طالبان مسلح بالای پاسگاه های امنیتی در ولسوالی جانی خیل ولایت پکتیا آغاز شده و حدود ۲۰۰ نفر از پرسونل امنیتی که اکثر آنان باشندگان ولسوالی خنجان و اندراب ولایت بغلان هستند در محاصره طالبان مسلح قرار دارند.

به گفته آنان درین چند روز حدود ۳۰ تن افراد تحت محاصره کشته و زخمی شده اند.

آنان از حکومت می خواهند که برعلاوه نجات جان سربازان تحت محاصره، سربازان کشته شده را به خانواده های شان تسلیم دهند.

این معترضان هشدار می دهند تا زمانیکه حکومت به مشکل آنان رسیده گی نکند این شاهراه را بروی ترافیک باز نخواهند کرد.

حاجی مراد باشنده ولسوالی اندراب یکتن ازین مظاهره کننده گان به خبرگزاری خاور میانه گفت: ” خواهرزاده من در جنگ هلمند کشته شده و جسد او را در همانجا دفن کرده اند، ما از حکومت می خواهیم که شهیدهای ما را به ما تسلیم بدهند و زخمی ها را تداوی کنند”.

با وجود اینکه از مسدود بودن این شاهراه حدود ۶ ساعت می گذرد صدها واسطه نقلیه در دو طرف متوقف شده و عابرین این مسیر با مشکلات زیادی روبرو شده اند.

در میان مسافران زنان و کودکان نیز شامل هستند و آنان از حکومت میخواهند که هرچه زودتر در قسمت باز کردن این شاهراه اقدام نماید.

یک مقام امنیتی در مورد تلفات وارد شده به نظامیان در ولایت هلمند به خبرگزاری خاور میانه گفت، تلاش های جدی رو بخاطر نجات جان سربازان گیر مانده روی دست گرفته شده است.

وی در این مورد جزئیات ارایه نکرد.

Author

About Author