شاهراه کندز- بغلان به صورت کامل بروی ترافیک باز شد

پس از نزدیک به سه هفته درگیری میان طالبان مسلح و نیروهای امنیتی در ولایت بغلان، امنیت شاهراه کندز ـ بغلان تامین شده و این شاهراه به صورت کامل بروی ترافیک باز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام های وزارت دفاع ملی در حالی از پاکسازی این شاهراه از وجود طالبان مسلح خبر می دهند که یک هفته قبل کاروان نظامیان افغان در منطقه جنگل باغ همین شاهراه آماج حمله طالبان مسلح قرار گرفت و به آتش کشانیده شد.

تورن جنرال شعورگل فرمانده نیروهای احتیاط و فرمانده جنگ بغلان می گوید که در نتیجه عملیات سه روزه نظامیان افغان بالای طالبان مسلح در مسیر شاهراه بغلان – کندز، تلفات سنگینی به این گروه وارده شده و آنان متواری شده اند.

این مقام بلند پایه نظامی بازبودن این شاهراه را حیاتی خوانده و اطمینان می دهد که نیروهای امنیتی پس از این در امن نگهداشتن آن تلاش می ورزند.

در عین حال، برید جنرال سید آقا ثاقب معاون فرماندهی نظم عامه وزارت داخله می گوید در ساحاتی از شاهراه که نفوذ طالبان مسلح محسوس باشد، پوسته های امنیتی ایجاد می شود.

14658364_1203454176382367_1516281301_n

اما مقام های محلی بغلان امن شدن این شاهراه را بسنده نمی دانند و می خواهند که تمامی بخش هایی را که در آن طالبان مسلح حضور دارند؛ پاکسازی شود.

گوهرخان بابری ولسوال بغلان مرکزی از مقام های نظامی می خواهد که بخش هایی را که در آن طالبان مسلح حضور دارند؛ آماج حمله قرار داده و طالبان مسلح را ریشه کن سازند.

به باور وی، اگر طالبان مسلح بگونه کامل از این ولسوالی ریشه کن نشود، احتمال دارد که طالبان مسلح پس از مدت اندکی دوباره دست به نا امن سازی این شاهراه بزنند.

در حالی این اظهارات از سوی مقام های بلندپایه نظامی بیان می شود که پس از تصرف بخش هایی از ولایت کندز به دست طالبان مسلح، شاهراه های شمالشرق کشور با تهدیدات جدی امنیتی روبر شدند.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *