سقوط چندین پوسته امنیتی در بغلان مرکزی

حملات تهاجمی طالبان مسلح بالای پوسته های امنیتی ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان شدت یافته و در نتیجه پیشروی های آنان، شماری از پوسته های امنیتی سقوط کرده و بر نیروهای امنیتی نیز تلفات وارد شده است.

فرمانده ملک، یکتن از فرمانده هان پولیس محلی به خبرگزاری خاورمیانه گفت که طالبان در حال پیشروی به سمت مرکز ولسوالی بغلان مرکزی هستند.

به گفته وی، در نتیجه حملات طالبان مسلح، ۸ تن از افراد وی کشته شده و دیگر نیروهایش نیز با مشکلات زیادی روبرو هستند و نیاز جدی به کمک دارند.

13268130_1634947483493245_3555303870591464871_o

فرمانده ملک گفت :«سربازان ما بیش از ۳۰ ساعت در مقابل دشمن جنگیدند؛ ولی تا وقتیکه مهمات تمام کردند و به دست دشمن کشته شدند هیچ کمک برشان نرسید، اگر کمک می رسید ما طالبان را شکست می دادیم.»

باشنده گان ولسوالی بغلان مرکزی نیز با نگرانی از پیشروی طالبان مسلح می گویند که ۴ پوسته امنیتی مربوط به نیروهای پولیس محلی در قریه جات شاهی خیل، شفیع خیل و امام قتیبه به دست طالبان مسلح سقوط کرده است.

امیرگل حسین خیل، آمر امنیت فرماندهی پولیس بغلان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، کشته شدن ۹ سرباز پولیس محلی را در جنگ های ولسوالی بغلان مرکزی تائید می کند؛ اما می گوید که طالبان مسلح هیچگونه پیشرویی نداشته اند.

به گفته وی در این درگیری ها، بیش از ۱۰ طالب مسلح نیز کشته شده و اجساد شمارشان در میدان نبرد باقیمانده است.

آمر امنیت فرماندهی پولیس بغلان از ادامه عملیات پاکسازی در ولسوالی بغلان مرکزی خبر می دهد.

بر اساس یک خبر دیگر، در نتیجه اصابت یک مرمی هاوان بر یک منزل مسکونی در قریه شاهی خیل ولسوالی بغلان مرکزی، ۳ عضوی یک خانواده کشته و ۶ تن دیگر زخمی شد.

مقام های امنیتی بغلان می گویند که این راکت از سوی طالبان مسلح شلیک شده است.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

سربازن درگیر جنگ و باشنده گان محل در ولسوالی های بغلان مرکزی و دهنه غوری از مقام های حکومتی می خواهند که در عقب زدن حملات تهاجمی طالبان مسلح نیروهای هوایی و زمینی بیشتری به این ولسوالی ها بفرستند.

Author

About Author