سقوط منطقه قرایی ولایت فاریاب به دست طالبان مسلح

خبر فاریابمنطقه قرایی ولسوالی المار ولایت فاریاب شب گذشته بار دیگر به دست طالبان مسلح سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای شورای ولایتی و مقام های امنیتی این ولایت سقوط این منطقه را به دست طالبان مسلح تایید کرده می گویند که تجهیزات نظامی موجود در منطقه نیز بده دست این گروه قرار گرفته است.

اعضای شورای ولایتی فاریاب سقوط این منطقه را به دست طالبان مسلح آغاز یک فاجعه انسانی می دانند.

سید عبدالباقی هاشمی عضو شورای ولایتی فاریاب با انتقاد از بی توجهی مقام های حکومتی فاریاب در عقب زدن تحرکات طالبان مسلح به خبرگزاری خاور میانه گفت که از دو هفته بدینسو نیروهای خیزش مردمی در محاصره طالبان مسلح قرار داشتند و باوجود تقاضای مکرر بزرگان منطقه بخاطر راه اندازی یک عملیات تصفیوی بمنظور عقب زدن تحرکات طالبان از سوی مقام های محلی فاریاب توجهی نشده است.

به گفته این عضوی شورای ولایتی سقوط قرایی می تواند مناطق سرحوض، ساحه سبزشهر میمنه، تنگی بوره غن ولسوالی قیصار را به گونه جدی تهدید کند.

عبدالمنان قاطع عضو دیگر شورای ولایتی نیز بی اراده گی مقام های امنیتی این ولایت را در سقوط قرایی دخیل دانسته افزود: “ فرماندهان محلی در منطقه قرایی ساعت ۲ بجه روز پنجشنبه به اساس هدایت فرمانده پولیس این ولایت ذریعه چرخبال به مرکز ولایت فاریاب آمده بودند که آنجا تعدادمحدودی از نیروهای امنیتی باقیمانده بود که در مقابل هجوم طالبان مسلح مقابله نتوانسته ساحه را ترک گفته اند.”

به گفته آقای قاطع تا کنون از سرنوشت نیروهای خیزش مردمی که ساحه را ترک گفته اند هیچگونه اطلاعی در دست نیست او همچنان می گوید تجهیزات نظامی موجود در منطقه ( سه عراده تانگ، ۶ عراده رنجر نظامی و مقداری مهمات دیگر) در ساحه به دست طالبان مسلح افتاده است.

سمونوال سید آقا اندرابی فرمانده پولیس ولایت فاریاب به خبرگزاری خاور میانه می گوید: نیروهای امنیتی در آن منطقه شب هنگام بدون درگیری ساحه را ترک گفته اند و صبح امروز(جمعه) طالبان مسلح در قرایی دست یافته اند.

فرمانده پولیس فاریاب از دادن جزییات بیشتر درین موضوع خود داری کرد.

در عین حال گفته می شود خانواده های زیادی از ترس جانشان منازل شان را ترک کرده و در تاریکی شب به قیصار پناه آورده اند.

منطقه قرایی ساحه وسیعی است که در حدود ۷۰ قریه در آن جا موقعیت دارد و یک نقطه مهم در ولایت فاریاب بشمار می رود سال گذشته نیز این منطقه به دست طالبان مسلح

سقوط کرده بود که آنوقت ده ها خانه از سوی طالبان به آتش کشیده شده بود و شماری به جرم خویشاوندی با نظامیان افغان کشته شده بودند.

Author

About Author