سفر جان کری به کنیا، نیجریه و عربستان دوشنبه آغاز می شود

89921_436وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد، جان کری قرار است از روز دوشنبه هفته آینده سفرخود به سه کشور کنیا، نیجریه و عربستان سعودی آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هدف از این سفر جان کری «وزیر امور خارجه امریکا» در کنیا، نیجریه و عربستان سعودی بحت و گفتگو در باره مبارزه با تروریسم خوانده شده است.

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته است که آقای کری روز دوشنبه وارد شهر نایروبی پایتخت کنیا می شود و با اوهورو کنیاتا، رئیس جمهور این کشور مذاکراتی را درباره “مسائل مربوط به امنیت منطقه ای، همکاری در مبارزه با تروریسم و همچنین مسائل دو جانبه” داشته باشد.

همچنین وی قرار است با چند تن از همتایان خود از کشورهای شرق آفریقا درباره درگیری ها در سودان جنوبی و سومالی از جمله جنگ با گروه شبه نظامی الشباب وابسته به القاعده گفت‌وگو کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه امریکا، جان کری در ادامه به نیجریه می رود و با محمدو بوهاری، رئیس جمهور این کشور در خصوص “تلاشهای مربوط به مبارزه با تروریسم، اقتصاد نیجریه، جنگ با فساد و مسائل حقوق بشری” مذاکره خواهد کرد.

کری در جریان سفر به نیجریه به شهر “سوکوتو” در شمال این کشور خواهد رفت تا به ایراد یک سخنرانی درباره “اهمیت انعطاف میان گروه ها و شکیبایی مذهبی برای مبارزه با افراطگرایی خشونت طلب” بپردازد.

همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد که جان کری روز چهارشنبه به عربستان سعودی خواهد رفت و در شهر جده با همتایانش از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس و اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن دیدار خواهد کرد.

کری در جریان سفر به عربستان بر مساله وضعیت جنگ در یمن و سوریه و همچنین مبارزه با گروه تروریستی داعش تمرکز خواهد کرد.

Author

About Author