سفر به روسیه برای گرفتن تجهیزات جنگی

139408051328088186395074مشاور امنیت ملی در رأس یک هیئت بلند پایه و به هدف تهیه و تدارک تجهیزات نظامی، هوایی و امنیتی به روسیه سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی، محمد حنیف اتمر به دعوت رسمی «نیکولای پتروشووف»، مشاور امنیت ملی روسیه، امروز (۳اسد) عازم روسیه شد.

در خبرنامه آمده است که در این سفر چهار روزه، اتمر با هیئت بلندپایه بین الوزارتی روسیه، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری این کشور دیدار و با وزیران امور خارجه، دفاع و داخله آن کشور نیز دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

به نقل از خبرنامه، تهیه و تدارک چرخبال های نوع ۱۷ Mو۳۵M برای نیروهای هوایی افغانستان، فراهم سازی امکانات ترمیم تجهیزات نیروهای هوایی در داخل افغانستان، تامین مهمات و تسلیحات موجود روسی که در تشکیلات نیروهای امنیتی مورد استفاده قرار دارند و گسترش همکاری های دوجانبه سیاسی و امنیتی میان دو کشور از هدف های عمده این سفر است.

این در حالی است که افغانستان معتقد است برای سرکوب تهدیدات مشترک دهشت افگنی و مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر نیاز جدی به کمک و همکاری مشترک افغانستان و روسیه است.

پیش از این نیز روسیه شمار زیادی سلاح کلاشینکوف برای نیروهای امنیتی افغانستان کمک کرده بود.

Author

About Author