سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران: قادریم با سرعت به حالت قبل از برجام بازگردیم

IMG_0523بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، ظرفیت ایران در عرصه هسته ای به‌ویژه در حوزه غنی‌سازی را بسیار بالا اعلام و تاکید کرد: در صورت نیاز، می‌توانیم با سرعت تعجب برانگیز، به حالت گذشته بازگردیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمالوندی درباره زمان‌بندی مشخصی که برای بازگشت به مرحله پیش از برجام طراحی شده است، گفت: از ابتدا برای سناریوهای برگشت‌پذیری تدبیر کرده ایم و این آمادگی را داریم که در صورت نیاز، با سرعت در شرایطی قرار بگیریم که طرف مقابل حتماً از آن متعجب شود.

وی افزود: ما اهمیت حفظ دستاوردهای هسته ای را که به بهای خون شهدای هسته ای به دست آمده است، به خوبی می‌دانیم و کارکنان و مسئولان سازمان انرژی اتمی همه اهتمام خود را بر این خواهند گذاشت که این دستاوردهای عظیم حفظ شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام تاکید کردند که ما تعهداتمان را در فردو، اراک و دیگر مسائل اجرا کرده‌ایم و از اینکه طرف مقابل تعهداتش را در زمینه مختلف اجرا نکرده است، به شدت انتقاد کردند.

کمالوندی گفت: طرف مقابل تلاش می کند تفسیری غیر از آنچه در برجام هست مطرح کند، اما با توجه به اشراف رهبر معظم انقلاب بر مسائل فنی، مواضعی که اتخاذ کردند برای ما به عنوان مجری و مذاکره کننده وضع بهتری را ایجاد می‌کند.

ی هشدار داد: اگر بنا باشد به علت عمل نکردن طرف مقابل به تعهداتش به گذشته بازگردیم، طبعاً با استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته به سرعت می توانیم در شرایط بسیار خوبی قرار بگیریم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد: طرف مقابل این هشدار بهنگام را به خوبی درک کند و چیزی را که تا به حال به دست آمده است و می‌تواند به نفع طرف باشد، مخدوش نکند.

Author

About Author