رهبر طالبان مسلح از امریکایی ها خواست افغانستان را ترک کنند

0,,19281682_303,00رهبر جدید طالبان مسلح در پیام عیدی خود از نیروهای امریکایی خواسته است تا به جای زورآزمایی ها بی مورد، افغانستان را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صبح امروز (۱۲سرطان) پیام عیدی ملا هبت الله آخوندزاده به مناسب فرارسیدن عید سعید فطر به نشر رسید.

در این پیام آمده است که جنگ در برابر نیروهای خارجی ادامه خواهد یافت و این نیروها به ویژه نیروهای امریکایی باید هرچه زودتر افغانستان را ترک کنند.

در بخش دیگر پیام آمده است :«ما خواهان انحصار قدرت نیستیم، تمام اقوام و توده های افغان به همدیگر ضرورت دارند؛ بلکه تکامل نظام اسلامی، استقلال و قوت افغان ها وابسته به اتحاد و اتفاق آنان است.»

رهبر طالبان مسلح در مورد پالیسی کنونی امارت اسلامی گفته است که این پالیسی در هر دو بخش نظامی و سیاسی راهکار مشخص دارد، امارت اسلامی باورمند است که افغانستان از جانب متجاوزین اشغال گردیده و نیروهای خارجی باید بیرون شوند.

در عین حال، ملا هبت الله اظهار داشته است که افتخارات امارت اسلامی به پاکستان، ایران و دیگران منسوب نیست و این تعبیرهای نادرست هیچگاهی هدف آنها را منحرف نخواهد ساخت.

رهبر طالبان مسلح به افرادش دستور داده است که در نبرد با نیروهای خارجی حفظ دین، نفس، مال، عقل، نسل و عزت مسلمانان مورد تهدید قرار نگیرد.

وی همچنین خواسته است تا در جریان نبرد مردم را آزار و اذیت نکنند و فعالیت های خود را با دقت کامل پلان گذاری کنند تا به اماکن عام المنفعه مثل شفاخانه ها، مدارس، مکاتب، پُل ها، منابع آب، تاسیسات عام المنفعه و پروژه ها زیان نرسد.

از سوی دیگر، آخوندزاده از افرادش خواسته است تا در اجراآت و اصلاح بهتر دادگاه ها، علاج هرچه بهتر زخمیان و مریضان، تامین حقوق شرعی زنان، حمایت و دستگیری مستضعفین، تعلیم و تربیه نسل جدید و اکمال مجاهدین سنگرهای جهاد و مبارزه کوشش نمایند.

این در حالی است که رهبر جدید طالبان مسلح بعد از روی کار آمدن اظهار داشت که سیاست های ملااختر محمد منصور، رهبر پیشین این گروه را در قبال حکومت افغانستان، صلح و نیروهای خارجی روی دست خواهد گرفت.

ملاهبت الله همچنین به خواسته های حکومت برای پیوستن به پروسه صلح، جواب رد داده و مقام های امریکایی، وی را مانعی بر سر راه صلح افغانستان معرفی کرده بودند.

Author

About Author