رهبران حکومت وحدت ملی فردا چهارشنبه با هم دیدار می کنند

غنی و عبداللهمنابع رسانه ای از داخل ارگ ریاست جمهوری گفته است که دکتور عبدالله عبدالله “رئیس اجرایی” و محمد اشرف غنی “رئیس جمهور” فردا چهارشنبه در ارگ دیدار می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو رهبر حکومت وحدت ملی افغانستان فردا در ارگ ریاست جمهوری در مورد پایان تنش های اخیر گفتگو خواهد کرد .

قرار بود رئیس اجرایی حکومت پس از اظهارات روز ۵ شنبه هفته گذشته اش روز شنبه هفته جاری با رئیس جمهورغنی در ارگ دیدار کند اما این دیدار بنا بردلایلی صورت نگرفت.

تا کنون خبر دیدار رئیس جمهور و رئیس اجرایی کشور که قرار است فردا صورت بگیرد از سوی مقامات رسمی ریاست جمهوری و ریاست اجرایی تایید نشده است.

براساس گزارش ها محمد اسماعیل خان از اعضای برجسته حزب جمعیت اسلامی افغانستان شام روز سه شنبه با رئیس جمهور دیدار داشته است.

دیدار سران حکومت وحدت ملی پس از شش روز اختلاف و تنش میان آنان بعد از ظهر روز فردا چهارشنبه در ارگ انجام خواهد شد.

تنش میان رئیس جمهور و رئیس اجرایی زمانی آغاز شد که دکتور عبدالله عبدالله روز پنج‌شنبه هفته گذشته از عملکرد رئیس جمهور و عدم تطبیق مواد موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی به شدت انتقاد کرد.

پس از انتقاد رئیس اجرایی، محمد اشرف غنی نیز از خود واکنش نشان داد و این مسئله باعث شد تا دامنه ماجرا جویی ها گسترده شود و آقای عبدالله نشست های مشورتی را با شماری از اعضای تیم انتخاباتی خویش داشته باشد.

Author

About Author