رسیدگی به پرونده های کلان فساد مالی، حالا حالا نتیجه نمی دهد

D5603AF5-4C1E-4E44-A8B1-11F750F5CE47_cx12_cy24_cw79_mw1024_s_n_r1معاون سخنگوی رئیس جمهور ضمن تاکید بر عملی شدن تعهد حکومت در مبارزه با فساد اداری، اظهار داشت که نتیجه لازم در پرونده های بزرگ فساد مالی در کشور به وقت زیاد نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید ظفر هاشمی چند ساعتی بعد از بازگشت رئیس جمهور غنی از بریتانیا به کابل، در نشست خبری اشتراک کرده و سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

هاشمی ضمن اینکه سفر رئیس جمهور را به بریتانیا مفید دانست گفت که در این سفر افغانستان بار دیگر بر مبارزه جدی با فساد اداری تاکید کرده و مورد استقبال جامعه جهانی نیز قرار گرفت.

وی در مورد این وعده ها و تعهد حکومت در مورد پرونده های بزرگ فساد مالی در کشور اظهار داشت :«دوسیه های بزرگ پیشرفت داشته و نتایجی نیز به دنبال داشته است؛ اما نتیجه نهایی آنها زمانگیرتر خواهد بود.»

معاون سخنگوی رئیس جمهور مشکلات موجود در نهادهای عدلی و قضایی و نظام حقوقی را از جمله مواردی دانست که رسیده گی به پرونده های بزرگ فساد مالی را زمانگیر می سازد.

با این حال، هاشمی بر تعهد حکومت مبنی بر مبارزه با فساد مالی و اداری در کشور بازهم تاکید کرد.

از سوی دیگر، موضوع صلح، مذاکرات چهارجانبه و روند گفتگو با حزب اسلامی از دیگر سوالهای خبرنگاران از معاون سخنگوی رئیس جمهور بود.

سید ظفر هاشمی ضمن اینکه به صورت کامل از پاسخ مشخص در رابطه به نتایج موارد یاد شده تنها به این گفته اکتفا کرد که دروازه گفتگوهای صلح افغانستان باز است و روند گفتگوها نیز جریان دارد.

وی در پاسخ به سوالی که حزب اسلامی گفتگوها را متوقف ساخته و تا روز یکشنبه به حکومت وقت داده است؛ گفت :«بحث با حزب اسلامی ادامه دارد، پیشرفت هم داشته؛ اما نتیجه نهایی گفتگوهای صلح که یک پروسه پیچیده است با مردم در میان گذاشته می شود.»

منبع در پاسخ به یک سوال دیگر در مورد دور تازه گفتگوهای چهارجانبه نیز اظهار داشت که دروازه های صلح افغانستان باز است و نتایج گفتگوها با مردم در میان گذاشته می شود.

از سوی دیگر، معاون سخنگوی رئیس جمهور اظهار داشت تا زمانی که دروازه های صلح باز باشد، خوش بینی در مورد نتایج آن نیز وجود دارد.

در عین حال، هاشمی بیان داشت که موقف افغانستان در گفتگوهای چهار جانبه مشخص است و از جامعه جهانی نیز خواسته شده است تا از این موقف حمایت کند.

این در حالی است که گفتگوهای چهارجانبه صلح بعد از چهار دور بدون نتیجه مشخص پایان یافت و در حالی که انتظار می رفت نقشه راه صلح عملی شود، حمله های شورشیان طالب و دیگر گروه ها در بخش های زیادی از کشور از سرگرفته شده و شدت نیز یافت.

Author

About Author