راه مواصلاتی کندز – تخار به روی ترافیک باز شد

11111مسوولان امنیتی در کندز می گویند راه مواصلاتی کندز- خان آباد را که ولایت های تخار و بدخشان را به این ولایت و از آن جا به کابل وصل می کند، طی عملیاتی، به روی ترافیک باز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “اسدالله عمرخیل” والی کندز می گوید: عملیات شفق صبح امروز از دروازه های شهر شروع و تمامی موانع از سر راه کندز- خان آباد برداشته شده است.

وی می گوید آنان تلاش می کنند که دامنه این عملیات را به ولسوالی ها نیز بکشانند، تا این ولایت از وجود طالبان مسلح پاکسازی شود.

والی کندز می گوید:” تنها این مسیر نیست که ما آن را بازگشایی و از وجود طالبان پاکسازی کردیم، تمامی ولسوالی ها را از وجود طالبان پاکسازی می کنیم.

در همین حال مسافرین راه کندز- تخار از بازگشایی این مسیر اظهار خرسندی نموده از دولت خواهان تامین امنیت هرچه بهتر در این مسیر هستند.

جلال از رانندگان تخار می گوید که دولت باید در این مسیر پوسته های اردوی ملی و نظم عامه را ایجاد کنند، زیرا به گفته او پولیس ملی و پولیس محلی توان مقابله با طالبان مسلح را ندارند.

وی می گوید:” این راه که بسته بود از راه خان آباد و علی آباد به کندز و کابل می رفتیم، به مشکلات زیادی روبرو بودیم، از نیروهای امنیتی خرسند هستیم که این مسیر را باز کردند، دولت باید شاهراه را مصئون سازند.”

اما والی کندز می گوید که به شمول قریه های لودین، ملرغی و باغ میری مناطق که طالبان در آن حضور داشتند و این مسیر را مسدود می کردند، تصفیه کرده و پوسته های نظم عامه و اردوی ملی را در آن ایجاد کرده اند.

مسوولان امنیتی در کندز می گویند که در این عملیات ۶ نفر از طالبان مسلح کشته و ۸ تن دیگر شان زخم برداشته اند، آنان گفته اند که در این عملیات به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است و طالبان مسلح نیز در این مورد تا هنوز چیزی نگفته اند.

طالبان مسلح دوه هفته قبل نزدیک به ۲۰ پوسته امنیتی در مسیر را ه کندز- خان آباد را در تصرف خود درآورده و این مسیر را به روی ترافیک مسدود کردند.

از جانبی هم، نیروهای امنیتی دو روز پیش شاهراه کندز-بندرتجارتی شیرخان را که مسیر رفت و آمد باشندگان پنج ولسوالی این ولایت به مرکز کندز نیز است، از وجود طالبان پاک کرد، اما به علت تخریب بخشی از پل ۳۰۰ متری آلچین از سوی طالبان در این مسیر، هنوز این شاهراه به روی ترافیک بسته است.

انجنیر عبدالله عبید، از مسئولان ملکی اردوی ملی می گوید، حدود ۵۲ مترِ پل آلچین از سوی طالبان تخریب شده که کار روی تحکیم آن جریان دارد و تا فردا این پل قابل استفاده و شاهراه به روی ترافیک باز خواهند شد.

مسوولان گمرک کندز می گویند، به علت تخریب این پل، روزانه گمرک این ولایت ۲.۵میلیون افغانی ضرر می کنند و بیش از ۱۰۰ موتر اموال تجارتی نیز در شیرخان بندر، به خاطر انتقال به کندز، متوقف است.

نیرو های امنیتی با راه اندازی عملیات تحت نام شفق، بعد از بازگشایی راه های کندز- امام صاحب و کندز- شیرخان بندر، اینک راه کندز- خان آباد را نیز به روی ترافیک باز کردند.

Author

About Author