رئیس اجرایی افغانستان با حسن روحانی دیدار و گفت‌وگو کرد

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت جمهوری اسلامی افغانستان عصر امروز با دکتور «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس اجرایی کشورمان روز چهارشنبه در راس یک هیات بلند پایه حکومتی جهت اشتراک در مراسم حتم آیت الله هاشمی رفسنجانی عازم تهران شد.

رئیس اجرایی کشورمان عصر امروز با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار و گفت وگو کرده است.

تاکنون در باره این دیدار جزئیات بیشتر ارایه نشده است.

همچنین رئیس اجرائیه به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان مراتب همدردی و غم شریکی خود را به خاطر رحلت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از بینانگذاران انقلاب اسلامی ایران و از شخصیت های مهم سیاسی در این کشور به حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، دکتور حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور و خانواده آقای رفسنجانی ابراز داشت.

رئیس اجرائیه کشور در صحبت با مقام های عالی رتبه دولت جمهوری اسلامی ایران در گذشت نابهنگام آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی را یک ضایعه بزرگ برای ملت و دولت ایران دانست و از کارکردهای آقای رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری و پس از آن برای بهبودی روابط نیک و دوستانه با افغانستان ستایش نمود.

این مراسم در حسینیه امام خمینی (ره) و دانشگاه آزاد اسلامی از سوی آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشتراک مقام های عالی رتبه دولت ایران و سایر کشورها برگزار شده بود.

گفتنی است در این سفر رئیس اجرائیه  افغانستان را «محمد سرور دانش» معاون ریاست جمهوری، استاد حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه،  صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور،  محمدالله بتاش وزیر ترانسپورت و هوانوردی،  نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات  و شماری دیگر از مقامات دولتی همراهی می کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *