رئیس‌جمهور فیلیپین: آمریکا به کشورهای خاورمیانه تروریسم وارد می کند

1200x630_332229_rodrigo-duterte-claims-victory-aرئیس جدید فیلیپین طی سخنانی سیاست های مداخله جویانه آمریکا را به باد انتقاد گرفته افزود: آمریکا به کشورهای خاورمیانه تروریسم وارد می کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، “رودریگو دوترته” رئیس‌ جمهوری فیلیپین روز جمعه طی سخنرانی‌اش با بیان اینکه سیاست‌های مداخله جویانه دلیلی برای وقوع حملات در خاک آمریکاست، گفت: اینگونه نیست که خاورمیانه تروریسم را به آمریکا صادر کند، بلکه آمریکا تروریسم را به خاورمیانه وارد می‌کند.

وی به جامعه مسلمانان در شهر داوائو در جریان مراسمی به مناسبت پاپان ماه رمضان گفت: آنها راه خود را به سمت عراق باز کردند. حال نگاهی به عراق بیندازید. ببینید که چه اتفاقی برای لیبیا افتاده است؛ چه بر سر سوریه آمده است. مردم آنجا از جمله کودکان در حال نابود شدن هستند.

دوترته که سابقا شهردار داوائو بود، گفت که رئیس‌جمهوری چپگرا خواهد شد که سیاست خارجه خود را با تکیه بر آمریکا تنظیم نخواهد کرد. او همچنین از روابط دوستانه با پکن سخن گفت و به پیشنهاد چینی‌ها برای تامین مالی پروژه‌های راه‌آهن در فیلیپین اشاره کرد.

مانیل در طول ریاست جمهوری بنیگنو آکوینو روابط  تیره‌ای با چین داشت و در عوض مناسبات امنیتی خود را با آمریکا تقویت کرد.

Author

About Author