دونالد ترامپ: عربستان برای ما گاوی شیرده است که هروقت شیرش تمام شود آن را سر می بریم

farhangnews_140391-402425-14397857941دونالد ترامپ نامزد میلیونر ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی اعلام کرد عربستان برای ما گاوی شیرده است که هر وقت بخواهیم از آن طلا و دالر می دوشیم و هروقت شیرش تمام شود آن را سر می بریم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ترامپ نخستین نامزد ریاست جمهوری آمریکاست که عربستان را آشکارا مورد انتقاد قرار می دهد و با کم اهمیت جلوه دادن جایگاه عربستان در سیاست خارجی آمریکا گفت: آل سعود برای ما همچون گاوی شیرده اند که هروقت دیگر نتواند به ما دالر وطلا بدهد آنگاه دستور ذبح آن را صادر می کنیم و یا از دیگران می خواهیم اینکار را بکنند یا به آنها در این کار کمک می کنیم و این یک واقعیتی ست که همه دوستان و دشمنان آمریکا به ویژه خود آل سعود از آن آگاهند.

وی در ادامه افزود: عربستان، باید سه چهارم ثروت خود را به آمریکا بابت حمایت های داخلی و خارجی نیروهای نظامی ما از این نظام بپردازد.

ترامپ با خطاب قرار دادن عربستان گفت: گمان نکنید این گروه های وهابی ای که در نقاط مختلف دنیا راه انداختید و از آنها خواستید تا ظلمت، توحش، سربریدن انسانها و نابود کردن زندگی آنان، را منتشر کنند در کنار شما خواهند ایستاد و یا از شما حمایت خواهند کرد چرا که این گروه ها هیچ جایی در دنیا غیر از آغوش شما ندارند و یک روز نوبت به شما خواهد رسید و از همه جا به سوی شما سرازیر خواهند شد تا کار شما را یکسره کنند.

همچنین نامزد حزب جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا پیش از این در یک گفت وگوی تلوزیونی با شبکه NBC گفته بود چه بخواهیم، چه نخواهیم برخی از مقامات آمریکایی از عربستان حمایت کرده اند که من جلوی این کار را نمی گیریم ولی نتیجه این حمایت ها چیزی نبود جز هزینه های بالا برای ما، بدون آنکه چیزی در مقابل به دست بیاوریم.

وی در این گفت وگو اظهار داشت که عربستان در آینده نزدیک با بحران جدی داعش روبرو خواهد شد که نیازمند کمک ما خواهد بود و اگر ما نبودیم عربستان نمی توانست وجود خارجی داشته باشد.

گفتنی است دونالد ترامپ در مقایسه با هیلاری کلینتون رقیب دموکراتش و نیز رقبای جمهوری خواهش از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا دارد به گونه ای که از اواخر جولای ۲۰۱۵، وی به طور مستمر در صدر نظرسنجی‌های افکار عمومی برای نامزدی حزب جمهوریخواه قرار داشته است، و در آخرین نظرسنجی ۲۸ درصد را از آن خود کرد.

Author

About Author