دمشق: بان کی مون از منشور سازمان ملل منحرف شده است

ساختمان وزارت امور خارجه سوریه

وزارت خارجه سوریه در واکنش به سخنان «بان کی مون» با بیان اینکه دبیر کل سازمان ملل متحد از منشور سازمان ملل منحرف شده است اعلام کرد: مردم سوریه به موعظه های وی نیازی ندارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای در واکنش به سخنان بان کی مون در جلسه افتتاحیه هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر حق مردم سوریه برای تعیین سرنوشت خود طبق منشور سازمان ملل متحد تاکید نموده و اعلام کرد  سخنان روز سه شنبه بان کی مون در خصوص سوریه کاملا مغایر با مفاد منشور سازمان ملل متحد است و کسی که منصب دبیرکلی سازمان ملل را عهده دار است باید به آن احترام بگذارد.

در این بیانیه آمده است که سازمان ملل در دوره بان کی مون از نقش و جایگاه خود در ایجاد راه ‌حل‌های عادلانه برای مشکلات بین‌المللی منحرف شده و در طول مدت دبیرکلی وی هیچ مشکلی از مشکلات بین‌المللی حل نشد بلکه اتهام‌زنی‌ها و فریاد اعتراض ملت‌های مظلوم به نقش سازمان ملل که جانبدار کشورهای قدرت‌طلب و سلطه جو است، افزایش یافت به طوریکه در سراسر جهان اعتراض‌ها نسبت به نقش سازمان ملل و بان کی مون بلند شده است.

وزارت خارجه سوریه افزود:‌ ملت سوریه که بیش از پنج سال است با تروریسم می‌جنگد صاحب اختیار است و درباره آینده خود، خودش تصمیم‌ می‌گیرد و نیازی به موعظه های بان کی مون ندارد که درباره پس گرفتن گزارشی که عربستان را در زمینه کشتار غیرنظامیان در یمن محکوم کرد، رسوایی به بار آورد و مقابل پول سکوت کرد.

بان کی مون روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در جلسه افتتاحییه مجمع عمومی سازمان ملل با حمله به دولت سوریه مدعی شد، درگیری سوریه درگیری است که بیشترین قربانیان غیرنظامی را به جا گذاشته و موجب بزرگترین بی‌ثباتی شده است.

بان کی مون ادعا کرد، بیشترین شمار کشته‌های غیرنظامی در سوریه توسط دولت سوریه انجام شده که در مناطق مسکونی بشکه‌های منفجره را استفاده و بسیاری از زندانیان را به طور برنامه ریزی شده شکنجه کرده است!

وی حمله به کاروان‌ امدادرسان سازمان ملل، هلال احمر سوریه و صلیب سرخ جهانی در حلب در روز دوشنبه را اقدامی ترجیحا عمدی و وحشیانه خواند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *