در ولایت جوزجان بیش از ۱۰۰ طالب مسلح به پروسه صلح پیوستند

83CD24B9-1D2D-4384-96D3-0AAEC4FC614D_w987_r1_sپس از آغاز عملیات در ساحات دشت لیلی ولایت جوزجان و آستانه بابا ولایت فاریاب بیش از ۱۰۰ طالب مسلح با سلاح های دست داشته شان به نیروهای امنیتی افغان تسلیم شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این عملیات صبح امروز چهارشنبه (۲ سرطان) به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم و به حمایت چرخبال های نظامی ارتش ملی به هدف سرکوب و نابودی طالبان مسلح آغاز شده است.

رحمت الله ترکستانی فرمانده پولیس ولایت جوزجان که رهبری جنگ را درین عملیات به دوش دارد به خبرگزاری خاور میانه گفت: این طالبان مسلح در بخش های از دشت لیلی تحت رهبری ملاظاهر و ملابدر فعالیت داشتند، که پس از آغاز عملیات به رهبری معاون اول کشور از جنگ دست کشیده با سلاح های سبک و سنگین به صفوف نیروهای امنیتی پیوسته اند.

به گفتهء فرمانده پولیس جوزجان عملیات پاکسازی به رهبری عبدالرشید دوستم معاون اول کشور در ولایت های سرپل، جوزجان و فاریاب تا نابودی کامل طالبان مسلح ادامه می یابد.

این درحالیست که چندی پیش منطقه مهم و استراتیژیک قرایی در ولایت فاریاب به دست طالبان مسلح سقوط کرد و ولسوالی کوهستانات سرپل بیش از ۸ ماه می شود تحت کنترول طالبان مسلح قرار دارد.

در همین حال مسولان کمیته مشورتی صلح در ولایت جوزجان می گویند از آغاز کار این کمیته تا کنون بیش از ۸۵۰ طالب مسلح درین ولایت از جنگ دست کشیده به پروسه صلح پیوسته اند.

Author

About Author