درگیری بین دو قوماندان در تخار ۴ کشته و زخمی به جا گذاشت‎

7654-987مسوولان ولایت تخار در شمالشرق افغانستان می گویند که در پی درگیری بین دوقوماندان محلی در ولسوالی ینگی قلعه یک تن کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگرازی خاورمیانه، سنت الله تیمور سخنگوی والی تخار می گوید: درگیری بین ملک تاتار و غفور دو تن از قوماندانان مسلح غیر مسوول در این ولسوالی شام روز گذشته اتفاق افتاده است که تا سه ساعت دوام داشته است.

تیمور می گوید: کشته و زخمی ها تفنگداران غیر مسوول، وابسته به این دو قوماندانان اند.

وی می گوید این درگیری با مداخله پولیس پایان یافته است، اما به گفته وی تحقیقات روی چگونه گی و علت این درگیری آغاز شده است.

در همین حال شکرالله یکتن از باشنده گان محل به خبرگزاری خاورمیانه می گوید ملک تاتار بالای قرارگاه قوماندان غفور در شهر ولسوالی ینگی قلعه حمله کرده است.

وی می گوید که بر اثر شلیک هاوان از سوی ملک تاتار و اصابت آن در یک منزل مسکونی در شهر ینگی قلعه، دو خانم و یک طفل نیز زخمی شده اند.

به گفته باشنده های محل هنوز هم خانه و قرارگاه قوماندان غفور از سوی تفنگداران وابسته به ملک تاتار محاصره اند.

ملک تاتار از قوماندان مسلح غیر مسوول که مدت دوسال قوماندان امنیه ولسوالی ینگی قلعه نیز بود و دو ماه قبل خانه تشین شد.

افراد و گروه های مسلح غیر مسوول در تخار گاهی بین هم درگیر می شوند که کشته و زخمی نیز بر جا می گذارند، این افراد در بی نظمی و نا امنی این ولایت متهم شناخته شده اند.

گرچند مسوولان حکومتی این ولایت بار ها از خلع سلاح افراد مسلح غیر مسوول سخن گفته اند؛ اما تاهنوز جنبه عملی به خود نه گرفته است.

Author

About Author