خواست ایران از سازمان ملل برای حمایت جدی تر از بیمه درمانی پناهنده گان افغانستان

Dasht Zahmatkeshan Health Post- Dist of Sanitary Packs- Photographer Mr Mohammad Daryadel UNHCRوزیر صحت عامه ایران شرایط درمان پناهندگان افغانستان در این کشور را بسیار سخت خواند و اظهار داشت که این افراد از هیچ پوشش بیمه‌ ای برخوردار نیستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حسن هاشمی در دیدار را فلیپو گرندی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، خواستار حمایت جدی‌ این نهاد از بیمه درمانی پناهندگان افغانستان شد.

وزیر صحت عامه ایران گفته است که پناهندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند و متاسفانه سازمان ‌های بین ‌المللی و حقوق بشری کمتر به حل این مشکلات پرداخته اند.

وی ادامه داد که لازم است تا برای سه میلیون پناهنده افغانستان در ایران، اقداماتی انجام شود که این کار در ابتدا لازم است برای یک میلیون افغانی که به صورت قانونی در ایران زندگی می‌ کنند، صورت گیرد.

هاشمی با تاکید بر این که در حوزه درمان مشکل ما و پناهندگان افغانستان جدی است؛ از سازمان ملل خواست به دلیل عدم پوشش بیمه صحت برای پناهنده گان افغانستان، این نهاد در این بخش اقدامات جدی تری روی دست گیرد.

بر اساس معلومات منبع، با توجه به بازنگری در تعرفه‌ های پزشکی در ایران، هزینه‌ های درمان برای بیماران پناهنده گان دو تا سه برابر افزایش یافته و متاسفانه شرایط پناهندگان از نظر دریافت خدمات درمانی مناسب نیست. بنابراین کمک سازمان ملل که اکنون کمتر از یک دهم هزینه مورد نیاز پناهندگان است، بسیار ناقص است.

وزیر صحت ایران افزود که بیمارستان‌ های این کشور اگر بخواهند خدمت درست به بیماران پناهنده ارائه کنند، بدون دریافت هزینه ‌های لازم، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود؛ بنابراین نیاز به کمک کمیساریای سازمان ملل جهت پوشش بیمه‌ ای پناهندگان ضروری است.

هاشمی اظهار داشت که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهنده گان می ‌تواند شریک مهم بخش صحت ایران باشد؛ به شکلی که هزینه‌ های لازم را تامین کند که در این صورت، وزارت صحت ایران قادر خواهد بود تا برای یک میلیون شهروند افغانستان، خدمات درمانی ارائه کند.

خبرگزاری ایسنا در این رابطه آورده است که فلیپو گرندی، کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز گفت که به دلیل مشکلات عمده در افغانستان، لازم است که فعالیت‌ های مختلفی برای پناهندگان افغانستان در ایران انجام شود.

Author

About Author