خسارات جنگ در یمن به ۵۰۰ میلیارد دالر می رسد

یک کارشناس مسائل سیاسی یمنی گفته است که خسارت های جنگ و متجاوزان عربستان سعودی و اماراتی به یمن تا کنون به رقمی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دالر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “سید صادق الشرفی” کارشناس مسائل سیاسی یمنی در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به بررسی آخرین وضعیت سیاسی و نظامی یمن پرداخت.

وی در این باره گفت: پس از شکست گفتگو های کویت گام های فراوانی از سوی امریکا برای پایای دادن به جنگ برداشته شد و پیشنهادهایی در این زمینه داده شد اما نیروهای ملی آنها را نپذیرفتند زیرا آنها را طرح هایی از پیش شکست خورده دانستند و اعلام کردند طرح صلحی که از سوی آمریکایی ها که خود یکی از طرف های متجاوز به شمار می رود مطرح شود پذیرفتنی نخواهد بود.

وی ادامه داد: تنها در صورتی که طرح صلح به طور مستقیم از جانب سازمان ملل ارائه شود نیروهای ملی یمن مبادرات به بررسی و گفتگو در خصوص آن خواهند کرد اما در صورتی که امریکایی ها و انگلیسی ها طراح آن باشند طرح مورد پذیرش یمنی ها قرار نخواهد گرفت.

وی گفت: هم اکنون یک طرح صلح وجود دارد که شامل برخی راهکارهای ابتدایی است اما نیروهای داخلی آن را تلاش برخی کشورهای بیگانه برای برای دیکته کردن خواسته های خود به یمنی های انقلابی می دانند.

این کارشناس یمنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هر طرح صلحی که شامل راهکار های بنیادین برای متوقف شدن حملات هوایی و اقدامات تجاوزکارانه دشمن و پایبندی طرف مقابل به آن و همچنین لغو بدون قید و شرط محاصره ی همه جانبه ی یمن نباشد پذیرفتنی نیست.

او در این خصوص توضیح داد: طرح صلحی کامل است که در آن طرفهای مختلف ملزم به تشکیل شورای ریاست جمهوری باشند، اگر طرح صلح شامل این موارد باشد نیروهای ملی یمن حاضر به گفتگو درباره آن هستند اما اگر در راستای تلاش برای تسلیم شدن نیروهای ملی یمن باشد پذیرفتنی نیست.

وی همچنین تاکید کرد: متجاوزان سعودی و اماراتی در یمن شکست خورده اند، امریکایی ها پس از آنکه این کشورها را وارد باتلاق یمن کردند از آنان اخاذی می کنند، عملیات ارتش و کمیته های مردمی در جبهه های مختلف و خصوصا ولایت های جنوبی عربستان از جمله جیزان و نجران و عسیر ضربات محکمی از رزمندگان دریافت می کنند، انان بسیاری از تجهیزات خود را از دست می دهند و تا به امروز میزان خسارت های دشمن به رقمی بالغ  بر پانصد میلیارد دالر امریکا رسیده است.

متجاوزان تا کنون بیش از ۲۰۵ هزار حمله ی هوایی علیه یمنی ها انجام داده است و این تعداد از حملات هوایی در تاریخ بی سابقه بوده است.

سید صادق الشرفی در همین خصوص گفته است:  این حجم بالا از حملات هوایی در حقیقت تلاش برای انتقام گرفتن از ملت یمن است و یمنی ها حق پاسخ دادن به آن را برای خود محفوظ می دانند. هر روز بر قدرت یمنی ها افزوده می شود و آنان در جبهات مختلف از خود مقاومت نشان می دهند و همواره دشمن را غافلگیر می کنند، آخرین نمونه از این غافلگیری ها هدف قرار دادن ناوچه جنگی اماراتی در دریا بود.

وی در پایان گفت: نیروهای یمنی موفق شدندیک ناوچه ی جنگی امارات را با دقت بسیار بالا و با موفق هدف قرار دهند، این مسئله نشان دهنده ی توانایی های نظامی و اطلاعاتی بالای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن است. همه روزه نیروهای یمنی کنترل مناطق گسترده تری را در اختیار می گیرند و تعداد بیشتری از مردم به ارتش و کمیته های مردمی می پیوندند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *