حکومت باید بر استقلالیت کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی احترام بگذارد

اعضای تازه کمیسیون های انتخاباتی در آغازین لحظات کاری شان از حکومت خواست تا به استقلالیت آنها احترام گذاشته و از این کمیسیون ها حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی، امروز (۷قوس) از سوی محمد سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور معرفی شده و آغاز به کار کردند.

در این مراسم حمیرا حقمل که به نماینده گی از دیگر اعضای کمیسیون های انتخاباتی صحبت می کرد، بر استقلالیت شان تاکید کرده و از حکومت خواست تا به این خواست آنها احترام بگذارد.

این درخواست در حالی صورت می گیرد که بر اساس تصمیم وزارت عدلیه، پیشوند نام مستقل از کمیسیون های انتخاباتی برداشته شده است.

در عین حال، سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور اظهار داشت که با توجه به حذف پیشوند «مستقل»، حکومت به استقلالیت کمیسیون های انتخاباتی احترام میگذارد.

به گفته وی، حکومت به هیچ شخصی اجازه مداخله در امور کاری کمیسیون های انتخاباتی را نخواهد داد و در کنار آن، از این کمیسیون ها به شکل مالی و تخنیکی نیز حمایت خواهد کرد.

دانش از اعضای جدید کمیسیون های انتخاباتی خواست تا از فرصت کم؛ بیشترین استفاده را برای اصلاحات (اداری، اسناد تقنینی و لوایح) ببرند.

گفتنی است که هفته گذشته، رئیس جمهور ۷ تن را به عنوان اعضای جدید کمیسیون مستقل انتخابات و ۵ تن دیگر را به عنوان اعضای جدید کمیسیون شکایات انتخاباتی تعیین کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *