حکمتیار از همه جناح های درگیر در افغانستان دعوت به صلح کرد

گلبدین حکمتیار رهبرحزب اسلامی در دومین روز اقامتش در کابل امروز جمعه (۱۵ ثور) در میان هزاران تن از هوادارانش در غازی استدیوم سخنرانی کرد و از همه جناح های درگیر جنگ در کشور دعوت به پیوستن به صلح کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبر حزب اسلامی که براساس تفاهمنامه صلح با حکومت وحدت ملی وارد کابل شده است ایجاد حکومت وحدت ملی را بر مبنای قانون نمی داند بلکه تاکید می کند این حکومت از سوی وزیر خارجه پیشین امریکا تهداب گذاری شد.

این در حالیست که آقای حکمتیار در سخنان دیروزش در ارگ ریاست جمهوری مخالفت خود با نظام پارلمانی و حکومت ائتلافی را اعلام کرد.

رهبر حزب اسلامی افغانستان در سخنرانی امروز خود در غازی استدیوم کابل از همه گروه ها از جمله طالبان مسلح دعوت به پیوستن به پروسه صلح و تاکید نمود که هیچ کس برای ادامه حضور خارجی‌ها در افغانستان توجیه ندارد.

آقای حکمتیار طالبان را برادر خطاب کرد و گفت بیایید از جنگ جاری در کشور دست بکشید و مشترکاً در تشکیل “حکومت اسلامی” در افغانستان سهم بگیرید.

رهبر حزب اسلامی با تاکید بر برقراری صلح در کشور، گفت: هرکسی را که آزادی و استقلال کشور را می‌خواهد برادر خطاب می کنیم؛ هرچند علیه ما جنگ کردند یا علیه ما با خارجی ها هم دست شدند.

حکمتیار در سخنان دیروزش در ارگ ریاست جمهوری نیز طالبان را «برادر» خطاب کرد؛ اما عبدالله عبدالله رئیس اجرایی کشور گفت که او طالبان را برادر نه بلکه «برادر حکمتیار» خطاب می‌کند.

وی گفت، آنانی میان طالب خوب و بد تفکیک قایل نیست و آنان را برادر نمی‌دانند، بدانند که این کارشان، شعار ادامه جنگ در افغانستان است.

گلبدین حکمتیار با اشاره به اینکه «هر دسته ای خوب و بد دارد»، گفت: مخالفان دولت هم خوب و بد دارند، کسی از نظر ما بد است که بر ادامه جنگ اصرار دارد؛ جنگی که از بیرون تمویل می شود، جنگی که سودش به جیب دشمنان اسلام و کشور می ریزد و قربانی اش ملت ما است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *