حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان، ۱۳ کشته برجا گذاشت

در نتیجه حمله گروهی طالبان مسلح بر دانشگاه امریکایی افغانستان در سرک دارالامان شهر کابل، ۱۳ تن به شمول ۷ دانشجو، سه پولیس، یک محافظ مکتب نابینایان و دو محافظ دانشگاه امریکایی کشته و ۴۴ تن به شمول ۳۵ دانشجو و ۹ نیروی امنیتی زخمی شد.

0,,19500995_401,00

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سه حمله کننده حوالی ساعت هفت شام دیروز بالای دانشگاه امریکایی افغانستان در نزدیکی قصر دارالامان حمله کردند.

مقام های امنیتی می گویند که ابتدا یک حمله کننده مواد جاسازی شده در یک موتر را  در نزدیکی دیوار دانشگاه امریکایی افغانستان انفجار داده و بعد از آن دو حمله کننده دیگر وارد دانشگاه شده و با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.

عبدالرحمن رحیمی، فرمانده پولیس کابل در محل رویداد به خبرنگاران گفت که درگیری با حمله کننده ها تا حوالی ساعت ۵ صبح امروز (۴سنبله) ادامه داشت و در نهایت دو حمله کننده از بین رفتند.

به گفته وی، در این رویداد هفت دانشجوی دانشگاه امریکایی،سه پولیس ملی، یک محافظ مکتب نابینایان و دو محافظ دانشگاه امریکایی کشته شده و ۳۵ دانشجو همراه با ۹ نیروی امنیتی زخم برداشته اند.

خبرنگار خاورمیانه از ساحه گزارش می دهد که راه های منتهی به قصر دارالامان از سوی نیروهای امنیتی مسدود شده و به اشخاص و موترها اجازه تردد داده نمی شود.

تا حال شخص و یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

این حمله بر دانشگاه امریکایی افغانستان در حالی صورت می گیرد که حدود ۱۵ روز پیش دو استاد خارجی این دانشگاه از سوی افراد مسلح ناشناس اختطاف شده و تا حال سرنوشت آنها معلوم نیست.

Author

About Author