حمله با تبر به سرنشیان قطار در آلمان

_90439203_034122622یک نوجوان ۱۷ ساله با استفاده از سلاح سرد ۴ تن را در یک قطار مسافربری در آلمان زخمی کرد و خودش در پی شلیک گلوله پولیس کشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک نوجوان ۱۷ ساله حوالی ساعت ۹:۱۵  دقیقه دوشنبه شب (۲۸ سرطان) با تبر و چاقو به مسافران قطاری در نزدیکی شهر وورتسبورگ واقع در شمال غرب مونیخ حمله کرد. دراین حمله سه نفر به شدت زخمی شدند و یک نفر دیگر نیز جراحات سطحی برداشت.

گزارش های اولیه حاکی بود که تا ۲۰ نفر مجروح شده اند اما معلوم شد که حداقل ۱۴ نفر به خاطر شوک روحی تحت درمان قرار گرفته اند. انگیزه مهاجم هنوز روشن نیست.

به گفته یوآخیم هرمان، وزیر امور داخلی ایالت بایرن، مهاجم، پناهجویی ۱۷ ساله اهل افغانستان بوده که به تنهایی به آلمان آمده بوده است. او مدتی نزد خانواده‌ای آلمانی زندگی می‌کرده و سپس به یک اردوگاه پناهجویی منتقل شده بود.

واحدی ویژه از پولیس آلمان که تصادفا برای انجام ماموریتی دیگر در محل حاضر بوده، پس از حمله، مهاجم را در خارج از قطار متوقف می‌کند. او به سمت پلیس هم حمله‌ور می‌شود و در نهایت به ضرب گلوله مأموران از کشته می شود.

هنوز انگیزه مهاجم مشخص نیست. تحقیقات ادامه دارد. پایگاه اینترنتی نشریه “بیلد” آلمان به نقل از یک سخنگوی وزارت امور داخلی بایرن نوشت که مهاجم هنگام حمله “الله اکبر” فریاد می‌زده است.

Author

About Author