حملات هوایی امریکا از خاک ترکیه علیه داعش از سر گرفته شد

82152963-70871436وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش از پایگاه اینجرلیک ترکیه از سر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش را پس از کودتای نافرجام ترکیه به حال تعلیق در آمده بود.

«پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون با صدور بیانیه ای اعلام کرد: پس از هماهنگی با مقام های ترکیه، آسمان منطقه به روی هواپیماهای نظامی گشوده شده است.

در ادامه بیانیه آمده است: عملیات هوایی ائتلاف ضد داعش در تمام پایگاه های هوایی ترکیه ادامه می یابد.

در بیانیه همچین تاکید شده است که تاسیسات نظامی آمریکا در پایگاه اینجرلیک همچنان با منابع برق داخلی به فعالیت ادامه می دهند و برق رسانی به این پایگاه همچنان میسر نشده است.

پایگاه اینجرلیک بزرگترین پایگاه هوایی و نظامی ترکیه و مورد استفاده نیروهای ائتلاف ضدداعش تحت هدایت آمریکا است. این پایگاه به دنبال ناآرامی های روزهای گذشته در ترکیه به طور موقت بسته شده بود.

شماری از نظامیان ارتش ترکیه جمعه شب با اشغال برخی نهادهای راهبردی همچون مرکز فرماندهی ستاد ارتش ترکیه، فرودگاه ها و ایستگاه های تلویزیونی در شهرهای مختلف قصد کودتا و براندازی دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را داشتند.

این کودتا به دنبال حضور مردم در سطح شهر و مقاومت در برابر کودتاچیان، ناکام ماند و تاکنون بیش از ۶ هزار نفر به اتهام مشارکت در آن بازداشت و شماری از مقام های نظامی و قضایی عزل شده اند.

آخرین آمار تلفات حاکی از کشته شدن ۲۹۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۴۴۰ نفر است.

Author

About Author