حمایت گسترده مردم از موضع گیری های استاد محقق و دانش

13255930_716449818498025_5641128258843702994_nدفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست اجرایی با نشر اعلامیه ای از حمایت گسترده مردم مبنی بر موضع گیری های “استاد محمد محقق” معاون ریاست اجرایی و “سروردانش” معاونت دوم ریاست در قبال مسئله پرژه توتاپ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس اعلامیه دیروز پنجشنبه نمایندگان احزاب سیاسی، وکلای مردم، اعضای نهادهای اجتماعی، علماء، اساتید، دانشجویان و جمع کثیری از شهروندان کابل و دیگر ولایات کشور با حضور در اقامتگاه محمد محقق حمایت شان را از اقدامات بجا و موضعگیری های اخیر وی و دانش در مورد پروژه برق رسانی مناطق مرکزی اعلام نمودند.

اشتراک کنندگان از فرمان اخیر ریاست جمهوری در مورد برق رسانی به مناطق مرکزی و دیگر پروژه های وعده داده شدهء حکومت استقبال نموده و از رهبران حکومت خواستند تا به وعده های شان جامه عمل بپوشاند. آنان از استاد دانش و استاد محقق معاونین رییس جمهور و رییس اجرائیه نیز خواستند تا برای تحقق این وعده ها تلاش نمایند.

استاد محقق طی سخنانی مفصلی در جمع نمایندگان مردم با اشاره به تحولات اخیر کشور فرمودند: ما در آستانه تحولات بزرگ سیاسی و حساس کشور قرار داریم. کشته شدن ملا منصور کسی که مانع روند صلح در کشور بود، می تواند برای دست یافتن به صلح، مثمر واقع شود.

معاون ریاست اجرایی در مورد پروژه برق توتاپ نیز گفتند که کارهای این پروژه در زمان حکومت قبلی انجام شده بود ( ۹ / ۲ / ۱۳۹۲ )، وقتی ما وارد حکومت شدیم، این پروژه به مراحل تدارکاتی از مسیر سالنگ رسیده بود.

استاد محقق افزودند که من و استاد دانش پافشاری کرده و خواهان بررسی دوباره این پروژه و رفتن از مسیر اصلی آن بامیان – میدان وردک شدیم و این تلاشهای ما بیشتر از یک و نیم سال طول کشید، اما دیده می شود که متاسفانه در مدت سه سال گذشته مصارف زیادی روی این پروژه از مسیر سالنگ شده است.

معاون ریاست اجرایی تاکید کرد: در حال حاضر برای مناطق مرکزی کشور ۳۰۰ میگا وات برق در نظر گرفته شده که بادیک میگا وات برق آفتابی که حکومت قبلی طی سیزده سال گذشته به مردم بامیان خیرات داده قابل مقایسه نیست .

استاد محقق خاطر نشان کردند که حکومت وحدت ملی به صد زحمت و به تفاهم بین المللی و داخلی بوجود آمده و ما باید برای استحکام پایه های نظام کار کرده و برای وحدت و همدلی همه اقوام تلاش نماییم. معاون ریاست اجرائیه بار دیگر به مردم اطمینان دادند که برای مردم و کشور خود صادقانه و با جدیت خدمت خواهد کرد.

Author

About Author