جنگ افغانستان از سوی طالبان مسلح مدیریت نمی شود

رهبری جنگ افغانستان را طالبان مسلح به عهده نداشته و باداران بین المللی و استخبارات منطقه در این جنگ دخیل بوده و جنگ را مدیریت می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگوی رئیس جمهور با ابراز این مطلب در نشست مشترک امروز (۱۹میزان) با سخنگویان وزارت های داخله و دفاع، اظهار داشت که جنگ افغانستان مغلق و پیچیده است و رهبری آن به دست طالبان مسلح نیست.

هارون چخانسوری در این نشست اظهار داشت که مدیریت جنگ افغانستان به دست طالبان مسلح نیست و باداران خارجی آنها و استخبارات منطقه جنگ را رهبری می کنند.

وی در حالی که نامی از کشور خاص نبرد، افزود که حامیان خارجی طالبان مسلح هم به این گروه مشوره می دهند و هم آنها را برای ادامه جنگ تجهیز می کنند.

این در حالی است که پیش از این همیشه استخبارات پاکستان در تمویل، تجهیز و رهبری جنگ افغانستان متهم شده است.

در عین حال، چخانسوری گفت که هدف از ادامه جنگ و شدت آن همزمان با نشست بروکسل، زیر سوال بردن دستاوردهای مردم و حکومت در سالهای اخیر بود که نیروهای امنیتی آماده گی مهار آن را دارند.

سخنگوی رئیس جمهور تاکید کرد که بر اساس هدایت ریاست جمهوری، تصمیم گرفته شده است تا به ولایت های آسیب پذیر کمک های بیشتر صورت گیرد و به مقام های امنیتی در این ولایت ها، صلاحیت های بیشتر داده شده تا تصامیم عاجل گرفته بتوانند.

وی تصریح کرد که به تمام مقام های امنیتی در ولایت ها گفته شده تا در عملیات شان به حفظ جان و مال مردم ملکی توجه ویژه داشته باشند.

از سوی دیگر، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله اظهار داشت که علت کندی عملیات تصفیوی در ولایت های کندز و هلمند، استفاده طالبان مسلح از سپر انسانی در این ولایت هاست.

وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی در سه روز گذشته دستاوردهای خوبی داشته و در این مدت ۲۲ تن از فرمانده هان برجسته طالبان مسلح از جمله قاری شمس الله، والی نام نهاد این گروه برای ولایت تخار کشته شده است.

صدیقی افزود که وضعیت جنگ در کشور در حال تغییر است و نیروهای امنیتی آماده گی لازم برای مقابله با دشمن را دارند.

جنگ هلمند

در حالیکه طالبان مسلح از ورودشان به شهر لشکرگاه خبر داده و ادعا داشتند که شماری از پوسته های امنیتی در حوزه دوم این شهر را به تصرف در آورده اند؛ اما مقام های امنیتی این ادعا را رد می کنند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله می گوید که حملات تهاجمی طالبان مسلح به حوزه دوم شهر لشکرگاه پاسخ داده شده و طالبان به عقب رانده شده اند.

به گفته وی، در درگیری انجام شده در این حوزه، هفت طالب مسلح کشته شده و دو واسطه آنها نیز تخریب شده است؛ وی در مورد تلفات نیروهای امنیتی معلومات ارائه نکرد.

بر اساس اظهارات منبع، به اندازه کافی نیروی امنیتی در شهر لشکرگاه وجود دارد و با امکانات دست داشته شان؛ آماده پاسخ گویی به هر حمله دشمن هستند.

گفتنی است که نزدیک به ده روز می شود که جنگ در اطراف شهر لشکرگاه ادامه دارد و در این میان، ولسوالی ناوه نیز به تصرف طالبان مسلح درآمده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *