جشن و پایکوبی برای خارجی ها در روز ماتم ملی افغان ها

13815276_1134995959894856_1514775634_nافغانستان به یک کشور با رویکردهای متفاوت تبدیل شده است.

همیشه می گفتند که یک سر دنیا «خوشی» و یک سر دیگر آن «غم» است.

حالا افغانستان و مردم آن نیز این گفته را به خوبی دیده و شاهد آن هستند، در پایتخت کشور بیش از ۳۰۰ تن شهید و زخمی شده اند و در سوی دیگر، طرفداران حزبی به پایکوبی و سرور برای یک رهبر خارجی دارند.

در تمام کشور سوم اسد به عنوان ماتم ملی اعلام شده و مراسم فاتحه خوانی به روح شهدای چوک شهدا برگزار شده و یا هم در حال برگزاری بود.

اما در یکی از ولایت های شمالی کشور، عده ای وابسته به یک حزب، با بلند کردن بیرق کشوری (ترکیه) که خود یکی از حامیان گروه تروریستی داعش است، به پایکوبی و جنش پرداختند.

زمانیکه مردم ما در سوز از دست دادن عزیزان و فرزندانش سوگوار می باشد و در غم و ماتم بسر می برد؛ این عده از هموطنان، در کنار بیرق های ترکیه، عکس رئیس جمهور اردوغان را نیز با خود حمل می کردند و پیروزی او در شکست کودتا را جشن گرفتند.

خوب بودن و یا بد بودن اینکه از رهبری خارجی حمایت شود و پیروزی وی جشن گرفته شود، مطرح بحث نیست، مهم این است که چطور یک هموطن داغ و درد مادر و پدر هموطن خود برای از دست دادن عزیزانشان را نادیده گرفته و جشنی خارجی برپا کردند.

عمق درد به جایی بر می گردد که گروه تروریستی داعش مسوولیت قتل و کشتار مظاهره کننده گان جنبش روشنایی در چوک شهدای کابل را به عهده گرفته و از سوی دیگر، اردوغان نیز همیشه از این گروه تروریستی حمایت کرده است.

در عین حال، اگر شماری از مقام های عالی رتبه کشورهای خارجی حمله بر مظاهره کننده گان را تقبیح و یا محکوم کرد، رئیس جمهور ترکیه به خود این زحمت را نداده و هیچ اعتنایی به خون مردم افغانستان نکرد.

حال باید یک عده از هموطنان بازهم به دلیل امتیازطلبی رهبرانشان دست به اقدامی بزنند که با ماتم ملی در کشور مغایرت دارد و نمکی بر زخم دل داغدیده گان حادثه بپاشند.

باید گفت که وقتی غم و شادی های کشورهای همسایه، بیشتر از اهل خانه اجر و قرب داشته باشد، تداوم اینگونه حوادث برای تکه تکه ساختن بیشتر این مردم دور از انتظار نخواهد بود.

Author

About Author