توافقنامه صلح افغانستان مورد بررسی ملل متحد قرار می گیرد

سرمنشی سازمان ملل متحد به رئیس جمهور افغانستان وعده داد که توافقنامه صلح کابل را مورد بررسی قرار می دهد تا در پرتو ملل متحد اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صبح امروز (۲جوزا) محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در حاشیه شانزدهمین نشست دوحه تحت عنوان «ثبات و آسایش برای همه»، با بانکی مون، سرمنشی سازمان ملل متحد دیدار کرد.

در این دیدار بانکی مون از اقدامات حکومت افغانستان در عرصه های مختلف بخصوص پروسه صلح و گفتگوهای اخیر با حزب اسلامی، حمایت کرد.

وی گفت که محتوای توافقنامه پیشنهادی متذکره را بررسی می کند، تا در پرتو آن ملل متحد اقدامات لازم را انجام دهد.

در عین حال، رئیس جمهور غنی نیز اظهار داشت که توافقنامه مذکور بر اساس مندرجات قانون اساسی افغانستان تهیه شده و از همکاری ملل متحد در این زمینه استقبال کرد.

آقای غنی از پیشنهاد سفر هیئت شورای امنیت سازمان ملل به افغانستان استقبال کرده، گفت که دولت افغانستان آماده پذیرایی این هیئت است.

در این دیدار سرمنشی سازمان ملل متحد از آماده گی ها برای کنفرانس های وارسا و بروکسل، ابراز خرسندی نموده و اظهار امیدواری کرد که این کنفرانس ها نتایج مثمری را در پی داشته باشد.

ملاقات با امیر قطر

بر اساس یک خبر دیگر، رئیس جمهور غنی، شام دیروز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و عبدالله بن ناصر آل ثانی صدراعظم آن کشور دیدار کرد.

در دیدارها هر دو جانب در مورد تقویت همکاری های دو جانبه در عرصه های مختلف بخصوص روابط تجارتی بحث و تبادل نظر کردند.

همچنان در این دیدارها، روی تقویت همکاری بین دو دولت در ساحات مختلف و تلاش افغانستان و تعهد قطر در راستای همکاری برای جلب سرمایه گذاری، تاکید صورت گرفت.

Author

About Author