تمدید ماموریت نیروهای نظامی استرالیا در افغانستان

r139518_478221-613x330استرالیا ماموریت نیروهای خود در افغانستان را برای ۶ ماه دیگر تا اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، استرالیا سال ۲۰۱۳ میلادی به عملیات نظامی و رزمی خود در افغانستان پایان داده بود؛ اما ۲۷۰ نیروی این کشور به هدف آموزش نیروهای افغانستان باقی مانده بودند.

با توجه به این که نیروهای امنیتی افغانستان در تلاش برای مهار طالبان مسلح هستند و ماموریت ۲۷۰ نیروی استرالیایی در اخیر سال جاری میلادی پایان می یابد؛ شبکه خبری استرالیا گزارش داد که ماموریت این نیروها تا اواسط سال آینده میلادی تمدید شد و نیروهای استرالیایی در افغانستان باقی می مانند.

مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا از تمدید ماموریت نیروهای این کشور در افغانستان برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان که به رهبری ناتو صورت می گیرد، حمایت کرد.

نیروهای استرالیایی در شهر کابل پایتخت افغانستان مستقر هستند.

استرالیا در راه امریکا

پیش از استرالیا، امریکا تصمیم گرفت تا شمار نیروهای خود در افغانستان را افزایش دهد.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا هفته گذشته با بیان اینکه به رغم تلاش های امریکا برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان، دولت کابل هنوز قادر به مقابله با تهدیدهای امنیتی نیست؛ از افزایش نیروهای امریکایی حاضر در کشور خبر داد.

وی اعلام کرد که پیش از این در نظر بود تا شمار نظامیان امریکایی در افغانستان از تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ نفر به پنج هزار و ۵۰۰ نظامی برسد؛ اما اکنون واشنگتن تصمیم دارد این آمار را به هشت هزار و ۴۰۰ نفر برساند.

این تصمیم امریکا، با استقبال رهبران حکومت وحدت ملی نیز روبرو شده بود.

کمک مالی استرالیا

استرالیا در حالی ماموریت نیروهای خود در افغانستان را در حالی تمدید می کند که دو روز پیش کمک ۳۰۰ میلیون دالری برای توسعه نیروهای امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۰ کمک کرده بود.

استرالیا قبلا کمک ۵۰۰ میلیون دالری را برای نیروهای امنیتی افغانستان از سال ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۷ تعهد کرده بود، اکنون اعلام کرده که سالانه ۱۰۰ میلیون دالر دیگر نیز تا سال ۲۰۲۰ به نیروهای امنیتی افغانستان کمک خواهد کرد.

استرالیا از سال ۲۰۰۲ میلادی در چارچوب ناتو وارد جنگ افغانستان شد و بیش از ۲۰ هزار نیروی نظامی این کشور در افغانستان خدمت کرده اند.

Author

About Author