تلاش پادشاه عربستان برای بر تخت نشاندن پسرش

موسسه مطالعاتی در امریکا اعلام کرد «ملک سلمان» صدها میلیون دالر برای جلب نظر خاندان حاکم آل سعود و حمایت از تصمیم انتقال قدرت به پسرش محمد بن سلمان هزینه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مردم عربستان پس از انتشار گزارشی که نشان از قصد سلمان بن عبد العزیز پادشاه این کشور برای تغییر نظام حکومتی این کشور طی چند روز آینده و کناره گیری از قدرت به نفع پسرش محمد بن سلمان است، در نگرانی به سر می برند.

پایگاه اینترنتی خبری الاتحاد پرس یمن با انتشار این خبر نوشت: مؤسسه مطالعات «الخلیج» در واشنگتن گزارشی را منتشر و در آن نوشته است سلمان بن عبد العزیز چندین دیدار با برادرانش داشته و تلاش کرده است آنها را برای تغییر نظام حکومتی و انتقال قدرت و کناره گیری از قدرت به نفع پسرش [ محمد بن سلمان] طی چند روز آینده ، متقاعد کند .

 محمد بن سلمان هم اکنون جانشین ولیعهد و وزیر دفاع و معاون دوم نخست وزیر عربستان است.

 گزارش این مؤسسه که ریاست آن را علی ال احمد مخالف سرشناس سعودی به عهده دارد تصریح کرده که ملک سلمان ۸۰ ساله صدها میلیون دالر برای جلب نظر خاندان حاکم آل سعود و حمایت از تصمیم انتقال قدرت به پسرش محمد بن سلمان هزینه کرده است.

این مؤسسه اعلام کرده است پادشاه عربستان برای تضمین ادامه حضور خاندان آل سعود در قدرت و در دست داشتن زمام امور این گام را برداشته است.

با توجه به اینکه دست به دست شدن قدرت در عربستان بر انتقال از پادشاه به برادرش مبتنی است؛ در این حالت قدرت به محمد بن نایف ولیعهد کنونی منتقل می شود و با توجه به اینکه محمد بن نایف اولاد دختر دارد و پسر ندارد این امر ممکن نیست به همین سبب تصمیم گرفته شده است که قدرت به محمد بن سلمان که دو پسر دارد منتقل شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *