تلاش های جدی حکومت برای خشکاندن منابع مالی طالبان مسلح

D1A7595E-6C49-4F97-9522-7CD9E1C4A962_w900_r1_sشورای امنیت ملی از تدابیر جدی و همه جانبه حکومت برای خشکاندن منابع مالی طالبان مسلح در داخل کشور خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگویان ارگان های امنیتی، امروز در نشست خبری مشترک حضور یافته و در مورد مسایل امنیتی کشور معلومات ارائه کردند.

تواب غورځنگ، سخنگوی شورای امنیت ملی در این نشست از تدابیر ویژه حکومت برای خشکاندن منابع مالی طالبان مسلح در داخل کشور خبر داد.

به گفته وی، برای عملی شدن این تدابیر از تمام امکانات دست داشته و با همکاری جامعه بین المللی استفاده می شود تا از این راه نیز طالبان مسلح با شکست روبرو شوند.

غورځنگ افزود که با عملی شدن این برنامه، تمام منابع مالی طالبان از جمله مواد مخدر مورد هدف قرار خواهد گرفت.

در عین حال، شورای امنیت ملی از فرمان تازه رئیس جمهور امریکا در مورد گسترش فعالیت نیروهای امریکایی برای هدف قرار دادن طالبان مسلح استقبال کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی در مورد بیعت رهبر القاعده با رهبر جدید طالبان مسلح اظهار داشت که این کار یک کار جدید نبوده و بیعت گذشته بین آنها تمدید شده است.

در حالی که آدم ربایی در مسیر شاهراه های کشور به یک نگرانی برای مردم کشور تبدیل شده است، سخنگوی شورای امنیت ملی از میکانیزم جدید برای مقابله با این پدیده خبر داد.

به گفته غورځنگ، این میکانیزم با حضور تمام نهادهای امنیتی و دفاعی کشور طرح و عملی خواهد شد.

در عین حال، دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی نیز به عملیات مختلف در شماری از ولایت های کشور اشاره کرده و گفت که در عملیات شبانه، شماری از بزرگان طالبان مسلح و داعش در نقاط مختلف کشور کشته شده اند.

به گفته وی، نیروهای ویژه امنیتی توانایی لازم برای انجام عملیات شبانه در هر نقطه کشور را دارند.

وزیری اظهار داشت که عملیات شبانه فعلی با استفاده از هواپیماهای تی سی ۱۱ نسبت به سالهای گذشته متفاوت بوده و نتایج بهتری نیز در پی داشته است.

سخنگوی وزارت دفاع همچنین اظهار داشت که در عملیات اخیر یازده تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شده اند.

از سویی هم صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله به دستاوردهای پولیس در هفته گذشته اشاره کرد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی کشور در حال حاضر مصروف نبرد با طالبان مسلح و دیگر گروه های مخالف مسلح دولت در شماری از ولایت های کشور هستند.

Author

About Author