تشدید حملات جیش الفتح به فوعه و کفریای شیعه نشین

12021878_960279614033159_36321118_nسرانجام با رسیدن کاروان کمکی نیروهای گروه جندالاقصی به شهر ادلب شمال سوریه به هدف حمله کردن به دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا این کاروان با گروهای جبه النصره و احرار الشام والجیش الاسلامی به اضافه هزاران تروریست از شیشان و اوزبک دیشب شب شنبه حمله ی گسترده ای به این دو شهرک از دو محور صواغیه( شمال شرقی) و دیرالرغب(جنوب غربی ) به مواضع رزمندگان مقاومت اسلامی مردم این دو شهرک اغاز شده..

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بارانی از راکتهای دست ساز فیل و عمر و توپهای جهنم بر سر مدافعین فرود میاید.. در همین حال تا حال ۹ حمله انتحاری با نفربر و تانک به مواضع رزمندگان گزارش شده..

ﭼﻬﺎﺭﺻﺪ ﺷﺒﻪ اﻧﺘﺤﺎﺭﻱ ﺑﻪ ﻫﻤﺮاﻩ ﻫﺸﺖ اﻧﺘﺤﺎﺭﻱ ﻛﻨﻨﺪﻩ.

اﻳﻦ ﺗﺎﻛﺘﻴﻚ ﺩاﻋﺸ است ﻛﻪ فعلا اﻟﻨﺼﺮﻩ از آن اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﻛﻨد. ﺣﺠﻢ اﻧﺒﻮﻫﻲ اﺯ اﻧﺘﺤﺎﺭﻳﻬﺎ.

از طرف مقابل مدافعان شهرک الفوعه وکفریا موفق شدن با منفجر کردن ۳ تانک و ۵ تا از موترهای انتحاری و یک نفر بر قبل از ورود به شهر فوعه و اسیر کردن ۱۰ نفر و کشتن دهها تن از تروریستهای جبهه النصره.

شب شنبه بود ﭘﺮﺗﺎﺏ ﻫﺎﻱ ﭼﻴﻨﻲ ﻫﻮاﭘﻴﻤا هاﻱ ﺳﻮﺭﻱ ﺭا ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﺷﺪﻥ اﺯ ﻣﻨﻂﻘﻪ ﻛﺮﺩﻥ. . ﺑﻪ ﻧﻘﻞ اﺯ ﻣﺪاﻓﻌﻴﻦ ﻋﻨﻮاﻥ ﺷﺪﻩ ﻛﻪﭼﻬﺎﺭاﻧﺘﺤﺎﺭﻱ ﻫﺎ ﺭا ﻗﺒﻞ اﺯ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﺑﻪ ﻫﺪﻑ ﺯﺩﻥ.

در یک گزارش اولیه از دیشب تاحالا بیشتر از هزار و چهارصد ﮔﻠﻮﻟﻪ ﺗﻮﭖ و ﺧﻤﭙﺎﺭﻩ ﺑﻪ مرم این ﺩﻭ ﺷﻬﺮﻙ ﺷﻠﻴﻚ ﺷﺪﻩ و سبب شهید شدن سی و دو نفر و بیشتر از هشتاد نفر زخمی و همچنین زیر آوار ماندن چند خانواده شد.این حملات سنگین وحشیانه به مردم مظلومه این دو شهرک همچنان ادامه دارد.

أسمای شهداء امروز…

۱ .صبحی قاسم طربیخ…

۲ محمد یحیى الحسن..

۳ إبراهیم جواد علوش..

۴ حسین فاضل بوش..

۵ رغد یوسف الحسین…

۶ سلیمان عبد الله سلیمان…

۷ محمد احمد یاسین..

۸ ماهر محمد علی عید..

۹ حسین الشیخ ..

۱۰ احمد محمدحلاق…

۱۱ محمد اسماعیل کردی..

۱۲ زاکی احمد زین الدین..

۱۳ عبدالرزاق خضیر…

۱۴ مالک قرباش..

۱۵ مهدی ناصیف جمال الدین…

۱۶ سمیرکرمبی..

۱۷ حسن یاسین زین العابدین..

۱۸.قاسم حسین طربیخ-طفل..

۱۹ هادی حسین طربیخ-طفل…

۲۰ مهدی حسین طربیخ..

۲۱ . علی عبد الله کریم ..

  1. یوسف أحمد حجازی
  2. أحمد توفیق الحسین.
  3. فوزی سلیمان .
  4. أسعد محمود الحسین..

۲۶ .زهراء حج موسى

  1. سحر أحمد سعید .

.۲۸ . أحمد ابراهیم حج موسى.

۲۹.زین حج موسى .

  1. مریم حج موسى .
  2. لانه حج موسى .

۳۲.محمد إبراهیم عید..

لازم به ذکر است در حال حاضر کمبود مواد غذایی و دارویی، شهرهای «فوعه» و «کفریا» را در معرض وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ قرار داده است. تروریست های تکفیری تمامی راه های امداد رسانی به مردم ساکن این شهرها را مسدود کرده و اجازه ورود هیچگونه مواد غذایی و دارویی به آن را نمی دهند.

بنا بر اعلام مراکز پزشکی و رسانه ای مستقر در این دو شهر ، بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان این دو شهر شیعه نشین با اتمام مواد غذایی و دارویی موجود در شهر در معرض مرگ حتمی قرار دارند. صدها بیمار محتاج به درمانهای پزشکی و مصرف دارو از یک ماه پیش تا کنون هیچگونه دسترسی به امکانات پزشکی مورد نیازشان ندارند.

لازم بذکر است فوعه و کفریا در فاصله ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه قرار دارند، و از حدود ۶ ماه قبل بدنبال سقوط شهر ادلب، تحت محاصره کامل گروه های تکفیری که از طرف ترکیه حمایت میشوند قرار گرفته است، و با توجه به وضعیت فعلی اگر اقدامی صورت نگیرد، شاهد کشتار جمعی بیش از ۴۰ هزار نفر توسط این گروهای تروریستی در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

Author

About Author