تاکید محمد بن زاید بر حمایت از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان

حمایت از اسرائیل دغدغۀ مهم بن زاید و بن سلمانشیخ محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی و معاون فرمانده ارشد نیروهای مسلح امارات ضمن تاکید بر حمایت و پشتیبانی از محمد بن سلمان جانشین ولی عهد سعودی برای رسیدن به پادشاهی، سیاستهای عربستان به فرماندهی ایشان و دیدگاه تیزبینانه وی در قبال حوادث منطقه را ستود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد بن سلمان علی رغم مسئولیت های سنگین شایستگی خویش را در انجام ماموریت های سنگینی که به وی واگذار شده است به اثبات رسانده است.

به گفته زاید، از جمله این مسئولیت ها، فرماندهی نیروهای تحالف و اقدام عملی برای بازسازی ساختار اقتصادی عربستان است که همه اینها نشان از دیدگاه آینده نگرانه وی دارد.

محمد بن زاید در ادامه گفت: ما مذاکرات موفقیت آمیزی پیرامون اختلافات مرزی دو منطقه خور الحدید و واحه البریمی با عربستان داشته ایم و طی جلسات طولانی با محمد بن سلمان وی عقب نشینی عربستان از این مناطق را در قبال شروطی پذیرفت.

ولی عهد ابوظبی ادامه داد: ما با برادران سعودی خود برای مبارزه با تروریسم همکاری خواهیم کرد و باید با بسیاری از جریان های سنی تندرو در منطقه مقابله کرد چرا که ما با دشمنانی در این منطقه روبرو هستیم که از خطرناکترین دشمنان بوده و متاسفانه برخی از کشورهای همسایه روابط مستحکمی با انها دارند.

وی اضافه کرد ما از جانشین ولیعهد عربستان، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، برای رسیدن به ریاست حمایت کرده و سیاست جدید عربستان را با فرماندهی ایشان و با نگاه تیزبینش به حوادث منطقه، می ستاییم.

بن زاید می گوید: با وجود بار سنگین مسوولیت، شاهزاده محمد بن سلمان شایستگی خود را در انجام ماموریت های تعیین شده، از جمله موفقیت در فرماندهی نیروهای اتحاد و برداشتن گام های عملی برای زنده کردن وضع اقتصادی عربستان، اثبات کرد. و این اینده نگری وی را نشان میدهد.

فرمانده نیروهای مسلح امارات همچنین اضافه کرد، ما مذاکرات موفقیت امیزی درباره ی دو منطقه ی مرزی “خور العدید” و “واحه البریمی” داشتیم و طی جلسات طولانی این پرونده ها را به همراه ایشان بررسی کردیم. و ان حضرت در سفر اخیر خود به ابوظبی (۱۲ اپریل ۲۰۱۶) وعده داد که در قبال شرایطی، ریاض از منطقه ی خورالعدید دست بکشد. ما با برادران عربستانی خود برای مبارزه با تروریسم همکاری میکنیم. باید با جریان های تندرو سنی مقابله کرد زیرا در منطقه با دشمن بسیار خطرناکی روبرو هستیم که متاسفانه برخی از کشورهای همسایه با انها روابط مستحکمی برقرار کرده اند.

نتیجه ی مباحثات اخیر دولت امارات و عربستان را درباره ی اختلافات مرزی دو منطقه ی خورالعدید و واحه البریمی با وزیر خارجه ی امریکا، جان کری، درمیان گذاشتیم که او از حل اختلافات مرزی بین دو کشور زیر نظر امریکا اعلام حمایت کرد.

او در پایان ضمن اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه امریکا به امارات افزود، ما جان کری وزیر خارجه امریکا را در جریان مذاکره با عربستان درباره اختلافات مرزی قرار داده ایم و وی حمایت خویش را از فیصله دادن به اختلافات مرزی میان دو کشور امارات و عربستان تحت اداره امریکا اعلام نموده است.

Author

About Author