تاکید عربستان بر همکاری مشترک برای مقابله با تروریزم

ولی ولیعهد عربستان سعودی در دیدار با رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی بر همکاری مشترک و همه جانبه برای مقابله با تروریزم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله، شب گذشته با امیرمحمد بن سلمان بین عبدالعزیز، ولی ولیعد، معاون دوم شورای وزیران و وزیر دفاع عربستان سعودی دیدار کرد.

در این دیدار رئیس اجرائیه، به افزایش همکاری های دوجانبه، مبارزه با تروریزم و ایجاد هماهنگی میان کشورهای منطقه برای محو افراط گرایی اشاره کرد و گفت که تروریزم، افزون بر افغانستان، منطقه و جهان را نیز به چالش کشیده است و برای مقابله با آن، به همکاری مشترک و با قاطعیت نیاز است.

عبدالله اظهار داشت که افغانستان به عنوان یک کشور مستقل و به خاطر منافع ملی خویش تلاش می نماید؛ اما متاسفانه بعضی از همسایه ها، همچنان مصروف تمویل و تجهیز گروه های تروریستی هستند.

رئیس اجرائیه، افراط گرایی دینی و مذهبی را یکی از چالش های اصلی عنوان نموده و تاکید کرد که برای مقابله با این پدیده، نیاز به ایجاد کنفرانس بین المللی علمای جهان است و عربستان با استفاده از جایگاه و نفوذی که در جهان اسلام و میان کشورهای اسلامی دارد، می تواند این کنفرانس را برگزار کند.

در عین حال، امیر محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، تاکید کرد که کشورش در راستای مبارزه با تروریزم و تامین ثبات در افغانستان، آمادگی هرگونه همکاری را دارد.

وی علاوه کرد که بانی و باعث بیشتر چالش های کنونی، تروریزم است و برای مقابله با آن، نیاز به همکاری و مبارزه مشترک می باشد.

معاون دوم شورای وزیران سعودی، اظهار داشت که عربستان به عنوان خیرخواه افغانستان توقع دارد که ثبات در این کشور تامین گردد.

وزیر دفاع سعودی همچنان علاوه کرد که برای موفق نمودن روند صلح افغانستان، از هیچ گونه کمک و همکاری دریغ نمی کند و در این عرصه، یکجا با حکومت افغانستان، تلاش خواهد کرد.

این در حالی است که رئیس اجرائیه روز گذشته با پادشاه عربستان نیز دیدار کرده و بر مبارزه مشترک با تروریزم تاکید کرده بود و پادشاه سعودی نیز وعده داد که در این راستا با افغانستان همکاری می کند.

گفتنی است که داکتر عبدالله و هیئت دولتی همراه وی، برای یک سفر سه روزه به عربستان سعودی رفته اند و در این جریان با مقام های عالی رتبه این کشور دیدار داشته و خواهند داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *