تاکید رئیس جمهور بر استقلال سیاست خارجی افغانستان

رئیس جمهور در مراسم تجلیل از نودوهفتمین سالگرد استقلال کشور اظهار داشت که سیاست خارجی افغانستان مستقل است و هرگز به کسی تسلیم داده نمی شود.

13938509_1045263338883241_1217086627594445391_n

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، از نودوهفتمین سالروز استرداد استقلال کشور امروز (۲۸اسد) با حضور شماری از مقام های عالی رتبه داخلی و خارجی و نظامیان کشور تجلیل به عمل آمد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در این مراسم بر استقلال سیاست خارجی کشور تاکید کرده و اظهار داشت که «هیچ وقت سیاست خارجی ما به کسی داده نمی شود.»

وی یک بار دیگر تاکید کرد که جنگ افغانستان یک جنگ تحمیلی است و هیچ گروه هراس افگنی نمی تواند به اهدافشان در افغانستان دست یابد.

رئیس جمهور با اشاره به گروه تروریستی داعش تصریح کرد :«این فکر را نکنید که به هدفتان می رسید؛ به خانه شیر (افغانستان) می‌ آیید و مثل روباه با شما برخورد می شود.»

1

آقای غنی اظهار داشت که داعش نه‌ تنها در ننگرهار، بلکه در تمام نقاط افغانستان نابود خواهد شد.

وی در این مراسم با یاد از قهرمانی های نیروهای امنیتی، از زحمات آنها در میدان های نبرد قدردانی کرد.

از سالروز استرداد استقلال کشور در حالی با حضور مقام های عالی رتبه دولتی و حکومتی تجلیل شده که داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی حضور نداشت.

گفتنی است که از نودوهفتمین سالروز استقلال کشور در تمام ولایت های کشور تجلیل به عمل آمد.

مقام های محلی و مردم ولایت فراه نیز از سالروز استرداد استقلال کشور تجلیل کردند.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ولایت فراه آمده است که در مراسمی به همین مناسبت؛ محمد آصف ننگ والی فراه، فرید بختور رئیس شورای ولایتی، مولوی عبدالهادی موحد به نماینده گی از علماء کرام، امیرمحمد ایوبی رئیس شورای صلح و به نمایندگی از شورای هماهنگی احزاب سیاسی، محمد اکرم اعظیمی رئیس دانشگاه غرجستان و احمدشاه فطرت به نماینده گی از جامعه مدنی سخنرانی کردند.

Author

About Author