تاخیر در تطبیق پروژه ها شرکت ها جریمه نقدی خواهد شد

غنی کنفرانسمحمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در جلسه کمیسیون تدارکات ملی امروز (۲۲ جوزا) در ارگ روی تطبیق پروژه ها در زمان معین آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور غنی گفته است که در صورت تأخیر غیر مؤجه در تطبیق پروژه‌ها، جریمۀ نقدی بالای شرکت های تطبیق کننده این پروژه وضع خواهد شد.

رئیس جمهور گفته است که «منبعد در صورتیکه در تطبیق پروژه‌ها بدون دلیل مؤجه تاخیر صورت گیرد، طبق قانون بالای شرکت‌ها جریمۀ نقدی تطبیق خواهد گردید، بناً لازم است تا در حصۀ تطبیق در زمان معین پروژه‌ها، توجه و پلانگذاری دقیق صورت گیرد».

رئیس جمهور در زمینۀ دیزاین پروژه‌های بزرگ انکشافی گفت که سکتور خصوصی داخلی باید بالای ظرفیت‌های خویش در این بخش سرمایه‌گذاری کند و دولت حاضر است با بخش خصوصی همکاری نماید.

همچنین کمیسیون تدارکات ملی یکبار دیگر بالای مصرف مؤثر بودجۀ انکشافی با در نظر داشت اولویت‌ها و زمان تعیین شده آن از سوی وزارت ها و نهادها تآکید ورزید.

گفتنی است در جلسه کمیسیون تدارکات ملی، پروژه های دیزاین مهندسی و نظارت از تطبیق اعمار ساختمان اولین تعمیر مرکز آسان- خدمت، تمدید میعاد پروژه ساختمان مرکز تحقیقاتی وزارت معارف، تمدید میعاد پروژه تحکیماتی سربند کانال عمومی ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز و تمدید میعاد پروژه ساختمان سرک چغچران گردندیوال مورد تایید قرار گرفت.

در بخش از جلسه کمیسیون براساس گزارش وزارت مالیه، پروژۀ آسان –خدمت که در برگیرنده عرضه خدمات سریع و آسان در ادارات حکومتی می‌باشد و در دیگر کشورها نتیجۀ مطلوب داشته است،  ابتدا در شهر کابل و بعداً به مرور زمان در سطح ولایات در زون‌ها مورد تطبیق قرار خواهد گرفت.

ارزش پولی دیزاین ساختمان پروژه آسان که در جلسه کمیسیون مورد تصویب قرار گرفت، حدود ۶۶ میلیون افغانی می‌باشد.

Author

About Author