بزرگترین مسجد جامع اروپا در مسکو بازگشایی شد

201168بزرگترین مسجد جامع اروپا که سال‌ها در حال بازسازی بود، با حضور رئیس جمهور روسیه و شخصیت‌های سیاسی کشورهای اسلامی در مسکو بازگشایی شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مسجد که با کمک سایر کشورهای اسلامی در پروژه‌ای چند ساله در روسیه بازسازی شده بود با سخنرانی «ولادیمر پوتین» رئیس جمهور روسیه پس از سال‌ها بازگشایی شد.

رئیس جمهور روسیه در این مراسم گفت که مسجد جامع مسکو بزرگترین مرکز دینی و کانون گسترش ایده‌های بشر دوستانه خواهد شد.

پوتین  در این مراسم با تشکر از کشورهایی همچون ترکیه و قزاقستان که در بازسازی این مسجد همکاری کرده‌اند، گفت: یقین دارم که مسجد جامع مسکو مهم‌ترین مرکز دینی برای مسلمان مسکو و سراسر روسیه و کانون معارف و انتشار ایده‌های بشر دوستانه و ارزش‌های حقیقی و واقعی اسلام و مرکز رواج دانش و معنویت شده و به همکاری نه فقط میان مسلمانان، بلکه با افراد پیروی ادیان دیگر در راستای اهداف نیکوی مشترک کمک خواهد کرد.

«راویل عین‌الدین» رئیس شورای مفتی‌های روسیه، «نورسلطان‌ نظربایف» رئیس جمهور «قزاقستان»، «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان «فلسطین»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و سفرای کشورهای اروپایی در مراسم گشایش مسجد مسکو حضور داشتند.

«رمضان قادروف» رئیس دولت «چچن»، «رستم مینی خانوف» رئیس جمهوری «تاتارستان»، «یونس بیک یفکوروف» رئیس دولت جمهوری «اینگوشتیا» و «رمضان عبداللطیف اف» رئیس جمهوری داغستان به عنوان مقامات مناطق مسلمان‌نشین روسیه از جمله دیگر حاضران بودند.

Author

About Author