برای تامین امنیت بدخشان تصمیم اساسی گرفته می شود

عبدالله گلیدکتور عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که برای تامین امنیت ولایات شمالی به ویژه بدخشان یک تصمیم اساسی گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیاه، آقای عبدالله این اظهارات را در دیدار با شماری از بزرگان، متنفذان و جوانان ولایت بدخشان ابراز کرده است.

وی مشکلات امنیتی، اقتصادی و بیکاری را در ولایت بدخشان و شمال کشور مورد بررسی قرار داده و وعده سپرد که برای حل این چالش ها، اقدامات عملی و جدی صورت می گیرد.

همچنین اشتراک کنندگان این برنامه؛ مشکلات امنیتی، ضرورت کمک به بیجا شده گان ناشی از ناامنی ها، بیکاری و فعالیت های غیر قانونی افراد مسلح غیر مسوول را با رئیس اجرایی در میان گذاشته اند و خواستار توجه حکومت برای حل این چالش ها شده است.

آنان همچنان تاکید کرده اند که مردم از حکومت مرکزی می خواهند در زمینه تقویت نیروهای امنیتی، راه اندازی عملیات های تصفیوی و تهاجمی، جلوگیری از تحرکات دشمن و سرکوب گروه های دهشت افگن توجه فوری و همه جانبه نماید.

آنان تاکید دارند که هم اکنون باشندگان ولایات شمالی از افزایش ناامنی ها در یمگان، کران و منجان و کشم ولایت بدخشان ابراز نگرانی دارند.

همچنین رئیس اجرایی گفت که در باره مسایل امنیتی ولایت بدخشان در شورای امنیت بحث کرده ایم، شب گذشته نیز در یک جلسه مشترک با نماینده های مردم در مجلس، مسوولان امنیتی و فرمانده عمومی نیروهای ناتو در افغانستان وضعیت امنیتی شمال به ویژه کندز و بدخشان را به بحث و بررسی گرفتیم.

به گفته وی، بعد از ارزیابی چالش های امنیتی ولایات شمالی کشور، مشکلات امنیتی این ولایات را دسته بندی نموده و به نهادهای امنیتی وظیفه داده که اقدامات عملی را برای سرکوب طالبان مسلح و تصفیه مناطق تحت کنترل آنان روی دست بگیرند که این کار هم در دو مرحله؛ کوتاه مدت و دراز مدت انجام می شود.

رئیس اجرایی گفت که برای بررسی وضعیت فعلی ولسوالی کران و منجان یک هئیت از مرکز فرستاده می شود که مشکلات این ولسوالی را به طور دقیق از نزدیک بررسی کند تا براساس آن تصمیم گرفته شود. اما برای حل مشکلات بیجا شده گان کمک های فوری صورت می گیرد.

Author

About Author