بازداشت ۶ شهروند افغان به اتهام جاسوسی در پاکستان

635999011077897756مقامات پاکستانی مدعی شدن که شش شهروند افغانستانی را به اتهام جاسوسی در بلوچستان پاکستان بازداشت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «سرفراز بگتی» وزیر ایالتی بلوچستان پاکستان اعلام کرد که شش تن از نیروهای اطلاعاتی افغانستان به اتهام جاسوسی در این ایالت دستگیر شده اند.

روزنامه پاکستان نوشت، «سرفراز بگتی» وزیر ایالتی بلوچستان پاکستان اعلام کرد: نیروهای اطلاعاتی امنیتی پاکستان توانستند شش تن از نیروهای اطلاعاتی افغانستان را به اتهام جاسوسی دستگیر کنند.

وی در ادامه افزود: افراد دستگیر شده بدست نیروهای اطلاعاتی و امنیتی پاکستان «محبوب خان» و «عصمت الله» از ولایت هلمند هستند، «عبدالله شاه»، «احمد الله»، «نور احمد» از قندهار و «محمد شفیع» از پشین افغانستان هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: این افراد در کمپ مهاجران افغانستانی زندگی می کردند و دست به ترور افراد می زدند بنا برین مهاجران افغانستانی با عزت و آبرو به کشورشان برگردند در غیر اینصورت با بی آبرویی و بی عزتی از پاکستان اخراج خواهند شد.

وی در مورد این بازداشت شدگان گفت: جاسوسان افغانستانی به ۴۰ مورد قتل اعتراف کرده اند. آنها در اعترافات خود اعلام کرده اند سازمان ثبت احوال پاکستان در ازای ۲۰ هزار روپیه به آنها کارت شناسایی داده است.

Author

About Author