بازداشت فرمانده پولیس شاهراه سرپل- جوزجان به اتهام اختطاف و قتل یک عضو شورای صلح

بازداشتفرمانده پولیس شاهراه سرپل-جوزجان به اتهام اختطاف مولوی عتیق الله عضو شورای صلح ولایت سرپل بازداشت و وظیفه اش از سوی والی این ولایت به حالت تعلیق در آمده است.

نزدیکان این عضو شورای صلح می گویند که وی از سوی فرمانده پولیس شاهراه اختطاف شده است ضیاوالدین پسر مولوی عتیق الله به خبرگزاری خاور میانه با وارد کردن اتهام برعلیه ضاوالحق خان فرمانده پولیس شاهراه سرپل- جوزجان گفت: پدرش پس از یک گفتگوی لفظی همراه با فرمانده پولیس شاهراه، با دوتن از محافظانش لادرک شده است.

اما منابع در ولایت سرپل می گوید جسد مولوی عتیق الله شب گذشته از منطقه چشمه شیرین مسیر شاهراه سرپل-جوزجان به دست آمده است.

مقامات محلی حکومتی در سرپل تاکنون این موضوع را به گونه رسمی تایید نکرده اند. ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در تماسی به خبرگزاری خاور میانه گفت: ” گفته می شود که جسد مولوی عتیق الله پیدا شده اما پولیس به گونه رسمی درین مورد برای ما اطلاع نداده است”.

سخنگوی والی سرپل پیش ازین گفته بود که این عضو شورای صلح همراه با دو محافظش از مسیر شاهراه سرپل-جوزجا از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده است.

این درحالیست که روز گذشته سرپرست فرماندهی پولیس ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ به اتهام سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی و سرکشی از مقامات مسؤل بازداشت و ارگانهای عدلی و قضایی معرفی شده است.

Author

About Author