ایران تهدیدی است برای ابرقدرت ها به ویژه امریکا !

ehgr4tپایگاه اینترنتی وابسته به یک اندیشکده سعودی موسوم به “مرکز تحقیقات ایرانی خلیج ع.ر.ب.ی” گزارش داد که جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای ابرقدرت ها به ویژه برای امریکا تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مرکز تحقیقی نوشت که حملات سایبری امریکا به ایران باعث شد تا این کشور با انجام حملات سایبری دفاعی و هجومی، از مهمترین بازیگران عرصه جنگ سایبری در جهان تبدیل شود.

در ادامه گزارش آمده است که جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که به تهدیدی برای ابرقدرت ها به ویژه برای امریکا تبدیل شده است.

ایران به خاطر ممانعت از اعمال تحریم، همواره این مسئله را کتمان می کند در حالی که این کشور توانایی این را دارد تا علیه دشمنانی که از لحاظ نظامی برتر هستند، از طریق سایبری به آنها ضربه بزند.

این پایگاه در ادامه گزارش خود افزود: «توان سایبری ایران این قابلیت را به تهران داده که به عنوان یکی از ۵ قدرت سایبری جهان، علیه غرب حملات هجومی دقیق و موفقیت آمیزی صورت دهد ولی تهران به خاطر ممانعت از اعمال تحریم علیه ایران همواره این مسئله را کتمان می کند در حالی که این کشور توانایی این را دارد تا علیه دشمنانی که از لحاظ نظامی برتر هستند، از طریق جنگ سایبری به آنها ضربه بزند.»

منبع یادشده ادامه داد: «ایران از مشغول شدن جهان به برنامه هسته ای تهران کمال بهره را برد و توان سایبری خود را در حمله به آمریکا بکارگرفت به گونه ای که این کشور بعد از ابرقدرت های آمریکا و چین به بزرگترین قدرت سایبری جهان تبدیل شده است.»

این مرکز تحقیقاتی در ادامه خاطر نشان کرد: «کسی نمی تواند پیشرفت های کیفی آشکار ایران در امکانات فناوری و توانایی های وی در حوزه نرم افزار اینترنت در داخل و خارج از کشور را منکر شود. همچنان که گسترش توانمندی های ایران در حملات سایبری به خارج را هم نمی توان منکر شد. همین عامل باعث شده تا ایران در حوزه فضای مجازی جزء پنج کشور پیشرفته جهان تبدیل شود.»

Author

About Author