ایجاد بنیادی برای مبارزه با سرطان

غنی-و-رولا-غنیبانوی اول کشور برای مبارزه با سرطان، معاینه و جلوگیری از ابتلا به آن، بنیاد مبارزه با بیماری سرطان (ACF) را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری، این بنیاد به پیشنهاد، رولا غنی، بانوی اول کشور ایجاد شده و دارای یک صندوق وجهی نیز می باشد.

در خبرنامه آمده است که در این بنیاد داکتران  نهادهای شخصی و دولتی فعالیت خواهند داشت و هدف آن؛ تداوى، جلوگیری و مبارزه با سرطان و تشخیص به موقع و درست آن خواهد بود.

به نقل از خبرنامه، رئیس جمهور غنی در مراسم افتتاح این بنیاد، ضمن سپاسگذاری از بانوی اول، نهادها و افرادی که در افتتاح این بنیاد نقش داشته ‌اند، خواهان جلب کمک های بین المللی برای مبارزه با سرطان و تقویت این بنیاد شد.

همچنین از نقل رولا غنى آمده است که زنان دچار سرطان ثدیه و رحم، در این مرکز تحت معالجه و تداوی قرار می ‌گیرند و ایجاد چنین مراکزی ضروری و باارزش است.

با این حال، بانوی اول از مردم خواست که دست به دست هم داده و با مشارکت و همکاری با این بنیاد، جان هزاران شهروند کشور را نجات دهند.

گفتنی است که وزارت مالیه با اعلام حمایت از این بنیاد؛ به نماینده گی از حکومت، ١۵٠ هزار دالر امریکایی را به حیث اولین کمک ‌کننده به صندوق وجهی بنیاد مبارزه با سرطان، پرداخت کرد.

این در حالی است که وزارت صحت عامه تلاش دارد تا بیمارستای به خاطر معاینه امراض سرطانی در کشور ایجاد کرده و از رفتن بیماران سرطانی کشور به خارج جلوگیری نماید.

Author

About Author