اوباما: من شک دارم که طالبان به پای میز مذاکره بنشیند

اوباما10باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا گفته است که طالبان به این زودی‌ها پای میز مذاکره نمی‌نشیند و من شک دارم که این گروه به پای میزمزاکره حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اوباما این اظهارات را یک روز پس از آن مطرح کرده که “هیبت‌الله آخوندزاده” به عنوان رهبر جدید طالبان معرفی و جانشین ملا اختر محمد منصور شد.

رئیس جمهوری امریکا می‌گوید: با وجود اینکه رهبری جدید طالبان انتخاب شده، اما این گروه شبه نظامی همچنان به حملات و خشونت‌های خود ادامه خواهد داد.

آقای اوباما در جمع رسانه ها و رهبران سایر کشورهای عضو گروه هفت در جاپان گفت: من شک دارم که گروه شبه نظامی طالبان به این زودی‌ها پای میز مذاکره بنشیند.

با این حال تحلیلگران به این باور اند که باوجود آنکه رهبری جدید گروه انتخاب شده اما راه رهبران سابق را در پیش خواهد گرفت و توجهی به روند صلح با دولت افغانستان ندارد.

رئیس جمهوری امریکا نیز اذعان داشته که هرگز به شریکی مناسب و خوب برای مذاکره از سوی طالبان نمی‌رسد چون این گروه شبه نظامی هرگز دست از خشونت برنمی‌دارد.

وی در این باره گفت: انتظار ندارم که یک فرد لیبرال دموکرات رهبر طالبان شود. اما امیدوارم که طالبان به این نتیجه برسد که برگزاری مذاکرات با دولت افغانستان ضروری است.

Author

About Author