انتقال تجهیزات به طالبان مسلح در مناطقی که نیروهای خارجی حضور دارند

در حالی که عضو مجلس نماینده گان مدعی است که بر اساس اسناد و شواهد در دست داشته، هلیکوپترهای نظامی برای طالبان مسلح در شماری از ولسوالی های بدخشان تجهیزات انتقال می دهند؛ اما مقام های امنیتی بدخشان این ادعا را رد می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال نظیفه ذکی عضو مجلس نماینده گان در نشست عمومی امروز (۲۴میزان) اظهار داشت که هلیکوپترهای نظامی تجهیزات لازم برای طالبان مسلح در ولسوالی های یمگان، وردوج، جرم و دره خوستک انتقال می دهند.

وی اظهار داشت که برای اثبات گفته هایش، ویدیو و عکس نیز در اختیار دارد که هلیکوپترها را در حال انتقال تجهیزات به مناطق یادشده نشان می دهد.

بانو ذکی افزود که نیروهای خارجی نیز در این ولسوالی ها حضور دارند؛ اما تا حال معلوم نیست که چطور و توسط چه کسی این تجهیزات به طالبان مسلح انتقال داده می شوند؟

در عین حال، مقام های امنیتی بدخشان این گفته ها را رد می کنند.

مسعود ارشد، سخنگوی فرماندهی پولیس بدخشان به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«هرکس که این ادعا را دارد باید با اسناد و شواهد صحبت کند و اسناد خود را در اختیار مراجع امنیتی کشور قرار دهد.»

وی اظهار داشت که هیچ وقت هلیکوپترهای نظامی برای طالبان مسلح تجهیزات انتقال داده نشده است و این موضوع کاملا بی اساس است.

ارشد اظهار داشت که نیروهای امنیتی در نقاط بدخشان حضور دارند و تا حال شاهد انتقال تجهیزات زمینی، هوایی و یا هلیکوپتر نبوده اند؛ اما در صورت موجودیت این رویکرد، با جدیت با آن برخورد خواهند کرد.

در عین حال، نوید فروتن، سخنگوی والی بدخشان در گفتگو با خاورمیانه اظهار داشت که ولسوالی های یمگان، وردوج، جرم، راغستان و قسمت هایی از یفتل در اختیار طالبان مسلح است.

وی در مورد اظهارات نظیفه ذکی، عضو مجلس نماینده گان گفت :«وی حق دارد به عنوان یک وکیل نگرانی خود را بیان کند؛ اما باید مقام های امنیتی به این اظهارات پاسخ بدهند و در صلاحیت های من نیست.»

انتقال تجهیزات به طالبان مسلح توسط هلیکوپتر بی پیشینه نیست؛ پیش از این اظهاراتی مبنی بر انتقال تجهیزات به طالبان مسلح در ولایت های بغلان و هلمند نیز وجود داشت و از آنجایی که طالبان مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی از تجهیزات پیشرفته و مشابه با سربازان افغانستان برخوردار هستند، دلیلی است که نگرانی ها مبنی بر انتقال تجهیزات به طالبان مسلح بجا باشد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *