انتقاد تند رئیس اجرایی حکومت از رئیس جمهور کشور

عبدالله 19دکتورعبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در مراسم تجلیل ار روز جوان در کابل با الفاظ تندی از محمد اشرف‌غنی، رئیس جمهوری کشور، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم ویژه ای روز گذشته با حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی و دها تن از جوانان از مرکز و ولایات کشور در کابل برگزار شد.

در این مراسم رئیس اجرایی صحبت های مفصلی در باره کارکرد حکومت وحدت ملی داشت و عدم رضایت خویش را از برنامه های محمد اشرف غنی ” رئیس جمهوری کشور” اعلام کرد.

او غیرمستقیم به مشکلات موجود میان خودش و آقای غنی اشاره کرد و گفت در هر حکومتی چه ائتلافی باشد، چه نه، بحث و مذاکره وجود دارد، اما تاکید کرد “کسی که حوصله بحث را ندارد، لیاقت ریاست ندارد، کسی که حوصله شنیدن ندارد.”

آقای عبدالله در ادامه صحبت هایش افزود که حکومت وحدت ملی نتیجه بزرگواری یک شخص به شخص دیگر و خیرات یک نفر به نفر دیگر یا گروهی به گروه دیگر نیست بلکه نتیجه قربانی های بود که ما دادیم و باور وی این قربانی ها برای به دست آوردن پست نبوده بلکه به خاطر نجات افغانستان بوده است.

رئیس اجرایی حکومت تاکید کرد که او نخستین کسی بود که توافقنامه تشکیل حکومت وحدت ملی را امضا کرد و از این طریق به ریاست جمهوری محمد اشرف‌غنی مشروعیت داد و پست ریاست اجرایی “تحفه‌ای” به او نبوده است.

او با اشاره به مشکلاتی چون عملی نشدن توافقنامه حکومت وحدت ملی در بخش اصلاحات انتخاباتی، توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی و تعیین افراد در پست‌های کلیدی دولتی گفت همه باید در این موارد مسئولانه برخورد کنند.

آقای عبدالله همچنین با اشاره به افزایش ناامنی‌ها در کشور گفت: “وضع مملکت به این شکل است؛ اما آرزوی بزرگان چیز دیگر است گویا که برگی از درخت تکان نخورده است، تروریسم، کشت و قاچاق مواد مخدر، فقر و بیکاری و مشکلات اقتصادی از دیگر مواردی اند که حکومت وحدت ملی باید متوجه اولویت‌های کاری‌اش باشد.

وی افزود: “باید تصامیم را با مشورت بگیریم. با تصمیم بدون مشورت تمام حکومت وحدت ملی زیر سوال می‌رود، مردم همین توقع را از ما دارند. اگر موافقتنامه حکومت وحدت ملی به معنای وتوی امر رئیس جمهوری نیست به معنی خودسری هم نیست.”

آقای عبدالله اضافه کرد که حکومت وحدت ملی با وجود تمام این چالش‌ها و مشکلات به کارش ادامه می دهد و این حکومت دو سال قبل در نتیجه انتخابات به میان آمده و عمر آن پنج سال است.

Author

About Author