افشای همکاری های دولت ترکیه با داعش در پارلمان

Turkey-and-ISISپس از حادثه تروریستی یکشنبه سیاه در میدان هوایی استانبول ،که منجر به کشته و زخمی شدن حدود ۲۰۰ نفر از اتباع خارجی و ترک شد، کلیچدار اغلو نماینده پارلمان ورئیس حزب GHP, در اعتراض به شرایط موجود نطق علنی پارلمان ، ضمن خطاب نمودن اردوغان و دولت عدالت و توسعه بعنوان مسئول قتل عام های ترکیه ، با طرح سوالاتی مهم ،همکاریهای گسترده دولت ترکیه با داعش را برملا نمود،وی با “دیوانه و روان پریش “خواندن اردوغان ، همکاری با گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره را ننگین و تاسف بار خواند و گفت: آقای اردوغان این کدام دولت بود که بعد از اشغال کنسولگری ترکیه در موصل توسط داعش، از معرفی آنها بعنوان تروریست خودداری کرد؟ کدام مقام رسمی (معاون دولت) اعلام کرده بود که داعش تروریست نیستند؟ کدام عضو حزب (جزAKp) خطاب به داعش گفت:”ما خوشحالیم که شما را داریم و خداوند سلاح و توان نظامی شما را افزایش دهد.” مگر در جلسه حزبی AkP تصمیم گرفته نشده که حفظ و توسعه داعش در دستور کار قرار گیرد ؟ آیا نتیجه این نشد که از ۷۰ ایالت ترکیه به داعش پیوسته اند. کدام دولت ،جز دولت شما ،از جنگجویان داعش حفاظت کرد وبعد از مجروح شدن آنها در سوریه تحت درمانشان قرار داد و به آنها نشان لیاقت دولت و ملت ترکیه را داد؟

_کدام دولت برای داعش تروریست ،با کامیون سلاح و مهمات به سوریه فرستاد؟

_آیا شورای امنیت ملی در کشور ، تاکنون ،داعش را گروه تروریستی اعلام کرده است؟

آیا هیچ دادستانی در ترکیه علیه داعش وجنایات آنها اعلام جرم کرده است؟ چطور علیه گولن دادخواست تهیه شد ولی راجب داعش سکوت کردند.

_رهبر سازمان داعش در ترکیه کیست؟ چگونه این فرد آزادانه در کشور رفت و آمد می کند و هر کسی بخواهد میتواند او را بشناسدوببیند؟چه کسی از او حفاظت میکند؟آیا پیشنهاد ایجاد کمیسیون تحقیق در مورد داعش در پارلمانی که اکثریت آن با حزب دولت است،رد نشد؟

Author

About Author