اعتیاد ۱۱ درصدی جمعیت افغانستان

mnandegar-3277وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور می گوید که سه میلیون نفر از افغان ها به مواد مخدر معتادند که ۱۱ درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد حنیف دانشیار، سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر امروز(۷سرطان) در نشست خبری حاضر شده و از روند رو به افزایش آمار معتادین کشور ابراز نگرانی کرد.

به گفته وی، مسئولان وزارت مبارزه با مواد مخدر تلاش دارند تا از افزایش آمار معتادین جلوگیری کنند.

دانشیار که در به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر صحبت می کرد؛ افزود که معتادان در شفاخانه هایی که برای مداوای آنان ایجاد شده، درمان می شوند.

وی اظهار داشت که با توجه به افزایش ناامنی ها؛ کشت خشخاش در برخی از ولایت های کشور افزایش یافته و اکنون در ۲۰ ولایت، مواد مخدر کشت می شود.

دانشیار گفت که بخش عمده ای از درآمد کشت و قاچاق مواد مخدر مصارف جنگ و ناامنی ها در کشور می شود.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت مبارزه با مواد مخدر، در حال حاضر ۳ میلیون تن از شهروندان کشور به شمول زنان و نوجوانان، معتاد هستند.

این در حالی است که داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی نیز روز گذشته افزایش کشت مواد مخدر در کشور را تائید کرده و از جامعه جهانی خواسته بود تا در امر مبارزه با مواد مخدر با افغانستان همکاری کند.

وی تاکید کرده بود که عزم دولت برای نابودی مواد مخدر راسخ و استوار است؛ اما نابودی این پدیده به توجه جدی مردم افغانستان و جامعه جهانی نیاز دارد.

افغانستان هنوز هم در صدر کشورهای تولید کننده مواد مخدر قرار دارد و سال گذشته بیش از ۷۰ درصد مواد مخدر جهان، در این کشور تولید شده بود که بیشترین عاید آن نیز در ایجاد و گسترش ناامنی ها به مصرف رسیده است.

Author

About Author