اعتراض ارتش پاکستان به حمله بر ملااختر منصور

David-Hale-Army-Chiefفرمانده ارتش پاکستان در دیدار با سفیر امریکا، اعتراض خود نسبت به حمله هواپیماهای بی سرنشین بر ملااختر منصور را ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دو روز بعد از احضار سفیر امریکا به وزارت امور خارجه پاکستان برای ابلاغ اعتراض رسمی دولت اسلام آباد در خصوص حمله اخیر هوایی امریکا به خاک ایالت بلوچستان، نماینده ارشد دولت امریکا در پاکستان امروز نزد فرمانده ارتش این کشور رفت تا اعتراض رسمی ارتش را نیز به گوش کاخ سفید برساند.

جنرال راحیل شریف در دیدار با دیوید هیل، مراتب نگرانی جدی خود را از این اقدام امریکا ابلاغ کرد.

فرمانده ارتش پاکستان گفت که اینگونه اقدامات، نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی پاکستان بوده و برای روابط دو کشور مضر است و اقدامی غیرسازنده در مسیر روند صلح و ثبات منطقه ای محسوب می شود.

با این حال راحیل شریف، تلاش ها، موفقیت ها و هزینه های پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم را بی نظیر دانسته است.

هرچند حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در قلمروی پاکستان موضوع تازه ای نیست و در طول بیش از ۱۰ سال در مناطق قبایلی شمال غرب پاکستان به وفور انجام شده؛ اما این نخستین حمله هواپیماهای امریکایی در منطقه ای از ایالت بلوچستان پاکستان بوده است.

روز شنبه گذشته امریکا رسما اعلام کرد که هواپیماهای بدون سرنشین این کشور با حمله به نقطه ای در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان در ایالت بلوچستان پاکستان، موتر حامل ملا اختر منصور رهبر شورشیان طالب را هدف قرار داده و او را کشتند.

Author

About Author